دوره آموزشی طراحی و اجرای روش قدرتمند OKR

مدرس‌: دکتر حسن هژبرافکن
مخاطبین: مدیران و متخصصان منابع انسانی
شروع دوره: به محض ثبت نام
نوع برگزاری: آنلاین- ویدیو تعاملی(LMS)
مشاوره و هرگونه سوال : 74 21 608 0901

Edit Content

دوره آموزشی طراحی و اجرای روش قدرتمند OKR

بیشتر و سریعتر از همیشه به اهداف دست یابید!

با نوشتن OKR های مؤثر، آنچه واقعاً مهم است را از بقیه جدا کنید و اولویت‌های اصلی را در رأس استراتژی‌ها قرار دهید.

با تحقق شعار رشد ناشی از عملکرد است نه تجربه، مشارکت فعالانه کارکنان در فعالیت‌های سازمان را حتمی کنید.

با اندازه‌گیری دقیق میزان پیشرفت؛ تمرکز تیم‌ها، افراد و سازمان را از فعالیت‌ها به نتایج تغییر دهید.

دوره آموزشی طراحی و اجرای روش قدرتمند OKR چیست؟

طراحی و اجرای روش قدرتمند OKR نام دوره‌ای است که در خرداد ماه سال 1402 توسط آریاز برگزار شده است و اکنون به‌صورت فیلم آموزشی قابل دسترس است تا ‌عزیزانی که فرصت حضور نداشته‌اند، بتوانند از منافع این دوره استفاده کنند.در این کارگاه یک‌روزه به متخصصان منابع انسانی به‌صورت مرحله‌به‌مرحله روش اهداف و نتایج کلیدی آموزش داده شد. به‌گونه‌ای که می‌توانند؛ در هر سطحی که بخواهند (فردی، واحدی، سازمانی) OKR تنظیم کنند. OKR هایی که دقیقاً در راستای اهداف استراتژیک سازمان باشد و دقیقاً میزان دستیابی به اهداف را نشان دهد.


اگر می‌خواهید به اهدافتان دست یابید ...

اگر می‌خواهید به اهدافتان دست یابید، باید این 3 سوال را در ذهن داشته باشید:
1. می خواهم به چیزی دست یابم؟ (هدف)
2. چگونه متوجه شوم به آن دست یافتم؟ (نتایج کلیدی)
3. برای رسیدن به آن، چه باید کنم؟ (اقدامات)
پاسخ به این 3 سؤال یعنی همان تنظیم OKR

چرا مدل OKR را در سازمان اجرا کنیم؟

حتما موافقید که اجرا سخت‌تر از ایده پردازی است. به قول جان دوئر «ایده آسان است، اجرا همه چیز است». به همین خاطر است که تقریباً همه ما فکرها و ایده‌های بسیاری داریم که تاکنون آنها را اجرایی نساخته‌ایم و در حد یک ایده، یک فکر و یا یک حرف باقی مانده‌اند. برای ما بسیار سخت است که یک ایده را به واقعیت تبدیل کنیم. زیرا ایده فقط نقطه شروع است و اجرا مسابقه ماراتن. البته این به معنای کاهش ارزش ایده‌ها نیست. ارائه یک ایده عالی ساده نیست. اما در مقایسه با مراحل فوق‌العاده پیچیده اجرای آن، نسبتاً ساده است. OKR شکاف میان ایده و اجرا را پر می‌کند و به افراد در هر سطحی کمک می‌کند تا تصمیمات روزانه خود را حول اهداف مشترک و مهم، سازماندهی کنند.

OKR اختصاریافته Objectives and Key Results به معنای اهداف و نتایج کلیدی است. OKR رویکردی آینده نگر برای دستیابی به اهداف، چشم انداز و ماموریت‌های سازمان دارد. این روش، اولویت‌های سازمان را آشکار می‌کند و با ایجاد انسجام و هماهنگی میان اهداف و افراد، به مشارکت کارکنان کمک کرده و فرهنگ شفافیت را تقویت می‌کند.

اگر می‌خواهید سازمان خود را متحول کنید OKR به معنای واقعی کلمه می‌تواند شرکت شما را به سمت یک تغییر و تحول استراتژیک هدایت کند، به شرط آنکه به روش صحیح اجرا شود.

OKR، ابزار سنجش مهم‌ها

سازمان‌ها هر ساله مسئولیت‌ها و پروژه‌های بیشتری را بر عهده می‌گیرند و دوست دارند همه چیز را همزمان پیش ببرند. اما این واقعاً غیرمنطقی است که بخواهیم در مدت کوتاهی به همه چیز دست یابیم. OKR ابزار تعیین اولویت‌ها و مهم‌ها است که با ایجاد محدودیت در هدفگذاری، سازمان را از سردرگمی نجات می‌دهد و فقط اهداف مهم را در اولویت قرار می‌دهد.

رویکردهای زیادی برای ارزیابی وجود دارد، از رتبه بندی گرفته تا سیستم‌هایی مانند KPI، کارت امتیازی متوازن، OKR و موارد دیگر. اما مسئله اندازه‌گیری آنچه واقعاً مهم است می‌باشد.

تمرکز بر آنچه مهم است، هدیه OKR به هر رهبر یا کارآفرینی است که خواهان یک تیم شفاف‌تر، پاسخگوتر و مؤثرتر است. راه‌اندازی سیستمی که بر آنچه برای کسب‌وکار مهم است تمرکز می‌کند تا افراد را در مسیر درست حرکت دهد.

OKR، رشد تصاعدی عملکرد

OKR با انتخاب اهداف کششی، سازمان را به تلاش بیشتر سوق می‌دهد تا کمی بیشتر از آنچه که فکر می‌کند، به دست آورد. در واقع نگاه OKR برای هدفگذاری این گونه است که « شاید بهتر باشد، ستاره‌ها را نشانه بگیرید و به ماه برسید، تا اینکه نقطه پایین‌تری را هدف بگیرید و به هدف خود بزنید.»

برای درک بهتر اهداف کششی در OKR بیایید با هم یک تمرین انجام دهیم.

دست خودتان را بالا بیاورید. نقطه‌ای که دست شما در آنجا قرار دارد را به خاطر بسپارید.

حالا فرض کنید یک شی در بالای سر شما وجود دارد که می‌خواهید آن را در دست بگیرید. دست خود را تا جایی که می‌توانید بالا بیاورید. روی پنجه پاهای خود بایستید و تا جای ممکن دست خود را به سمت بالا بکشید.

این بار نقطه‌ای که دست شما در آنجا قرار دارد، بالاتر است. درسته؟

صرف نظر از اینکه دست شما به شی برسد یا خیر. دست خود را بسیار بالاتر از حالت اول بالا آورده‌اید. انتخاب اهداف کششی دقیقاَ به همین معنا است. اهداف کششی اهدافی هستند که ما را ملزم به رشد و یادگیری می‌کنند زیرا این اهداف کمی فراتر از آنچه انجام پذیر یا راحت است، تعیین می‌شوند و از همین طریق رشد تصاعدی عملکرد را رقم می‌زنند. البته در OKR انتظار این نیست که هر نتیجه کلیدی در هر دوره به طور کامل محقق شود. بسیاری از شرکت‌ها انتظار دستیابی به حدود 70٪ از اهداف را دارند. برای پیشرفت مهم است که اهداف واقعی اما چالش برانگیز تعیین شود.

با OKR کرنومتر در دست کارکنان شما است!

اگر چارچوب OKR به درستی انجام شود، مشارکت کارکنان را افزایش می‌دهد زیرا همه می‌توانند درک کنند که چگونه در موفقیت سازمان نقش دارند. کارکنان زمانی که احساس کنند در تعیین هدف و معیارهای موفقیت نقش دارند، انگیزه موردنیاز برای ابراز خلاقیت را به دست می‌آورند. هدفگذاری مشارکتی در OKR باعث می‌شود تمام کارکنان از اهداف سازمانی آگاه شوند و همه برای دستیابی به آنها با یکدیگر همکاری کنند. OKR همه کارکنان را دور هم جمع می‌کند و هر یک از آنها را به یک هدف مرتبط پیوند می‌دهد.

ریسک بزرگی که بیشتر سازمان‌ها در هدفگذاری انجام می‌دهند اجبار کارکنان است. جمله «این هدف را محقق کنید چون من چنین می‌گویم.» انگیزه افراد را برای انجام کار خلاقانه و مثمر ثمر کاهش می‌دهد. مهم‌ترین مهارتی که یک رهبر مدرن می‌تواند داشته باشد، توانایی همسو کردن کل نیروی کار خود با چشم‌انداز بزرگ شرکت است، به همین دلیل صحبت در مورد اهداف و نتایج کلیدی بسیار مهم است!

OKR با هدفگذاری مشارکتی و آگاهی افراد از میزان تحقق هدف مشارکت کارکنان را افزایش می‌دهد.

روش مورد علاقه شرکت‌های مطرح و پیشروی جهان

اگر دنبال روشی هستید که امتحان خودش رو پس داده باشد، باید به شما بگوییم که انتخاب درستی داشته‌اید.
• اینتل
• گوگل
• آمازون
• ادوبی
• لینکدین
• توئیتر
• مایکروسافت
• والمارت
همگی از شرکت‌های موفقی هستند که از روش OKR استفاده می‌کنند. 

باید به این نکته توجه کنید که OKR مختص سازمان با ویژگی‌های خاص نیست. بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب و کارهای کوچک نیز از متدولوژی OKR استفاده می‌کنند. اهداف و نتایج کلیدی برای رسیدن به هر هدفی قابل اجرا هستند. حتی برای دستیابی به اهداف شخصی می‌توانید روی روش OKR حساب کنید. بنابراین چه در حال راه اندازی و توسعه شرکت هستید، چه فقط سعی در بهبود سلامت خود دارید، OKR ها می‌توانند به شما کمک کنند تا اهداف خود را به واقعیت تبدیل کنید!

آیا روش OKR، یک مد مدیریتی است؟

در طول سال‌های فعالیتمون در خدمات مشاوره همواره تلاش کردیم تا مدیران سازمان‌ها را متقاعد کنیم که استفاده از یک روش صرفاً به دلیل محبوبیت اشتباه است. در واقع تعداد بسیار کمی از رویکردهای مدیریتی هستند که کاربردی جهانشمول دارند.

چیزی که آنها را محبوب می‌سازد دقیقاً همان چیزی است که زیرپای آنها را خالی می‌کند.

برای اینکه ببینیم آیا OKR یک مد مدیریتی است یا خیر؟ باید ابتدا واژه مد را تعریف کنیم. مد یعنی اشتیاق گسترده، شدید، بدون اساس و کوتاه مدت نسبت به چیزی.

به تعریف دقت کنید!
آیا OKR جدید و بی ریشه است؟ آیا اعتبار OKR به دلیل اعتبار ارائه دهنگان است یا شواهد و نتایج تجربی آن؟

خیر، OKR به هیچ عنوان یک مد مدیریتی نیست. OKR تکامل مستقیم ایده‌هایی است که بیش از نیم قرن پیش توسط پیتر دراکر مطرح شده است و اکنون امتحان خود را برای اجرا پس داده است.

با شرکت در این دوره دقیقاً چه دریافت می‌کنید

نکاتی که فقط با شرکت در این دوره می‌آموزید:

  • معرفی کامل و کاربردی مفهوم OKR
  • نوع شناسی OKR
  • روش تنظیم OKR
  • OKR و سایر مدل های رایج ارزیابی عملکرد
  • ابر قدرت‌ها در اجرای OKR
  • دام‌ها و خطرات OKR
  • تفاوت OKR و KPI در مدیریت عملکرد
  • تکنیک‌های تراز کردن و همسوسازی OKRها با یکدیگر
  • روش صحیح هدفگذاری در OKR
  • روش صحیح تعیین نتایج کلیدی در OKR
  • روش تنظیم اقدامات (Action plan) برای هر OKR
  • فرمول اندازه گیری دقیق میزان عملکرد برای هر OKR
  • اصول گیمیفیکیشن در پیاده سازی مدل OKR

پس از شرکت در این دوره، به سادگی می‌توانید مدیریت عملکرد مبتنی بر OKR را اجرا کنید.

مدرس دوره «طراحی و اجرای روش قدرتمند OKR» کیست؟

دکتر حسن هژبرافکن؛ طراح سیستم های منابع انسانی

مدیر پروژه بیش از 83 پروژه موفق طراحی سیستم‌های منابع انسانی در 12 صنعت مختلف کشور از جمله راه و ساختمان، نفت و گاز، صنایع غذایی، پخش دارویی، حمل و نقل، چاپ و بسته بندی، نشر، سلامت، گردشگری و...

مشاور منابع انسانی برندهای بین‌المللی نظیر کپتین اکو در آمریکا و شرکت‌های ایرانی همچون سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ مجتمع گاز پارس جنوبی، شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان وابسته به پژوهشگاه رویان، گروه صنایع غذایی لئونارد، پخش سراسری دارویی ممتاز، TBT، رادسفیران روناک (کارپینو)، هوایار و ....

  • مدرس دوره مدیریت عملکرد برای مدیران منابع انسانی و اداری شرکت بهنوش ایران، هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان مشتمل بر شرکت‌های سینا ریل پارس، بن ریل، هتل پارسیان اوین، هتل پارسیان انقلاب، مجتمع بین المللی ایران‌گردی و جهانگردی آزادی (آیتو)، هتل پارسیان شیراز، توسعه خدمات دریایی سینا هتل پارسیان عالی قاپو، هتل پارسیان آزادی، شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی پرسپولیس و...
  • مدرس دوره‌های توسعه شایستگی مدیران مرکز آموزش‌های مدیریت دولتی در دوره‌های هدفگذای و مدیریت اهداف ویژه کارشناس و مدیران سازمان امور مالیاتی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست و ....
  • مدرس بیش از 90 کارگاه مهارت محور مدیریت منابع انسانی در زمینه‌های تجزیه و تحلیل مشاغل، طراحی ساختار سازمانی، طراحی سیستم‌های جبران خدمات، طراحی سیستم مدیریت عملکرد
  • مدرس دوره ی  توسعه شایستگی کارکنان و مدیران مرکز آموزش صنعتی در سازمان های بزرگی همچون فولاد مبارکه اصفهان و ...
  • سخنران همایش‌های تخصصی مدیریت منابع انسانی از جمله هشتمین همایش تخصصی مدیریت عملکرد زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • نویسنده کتاب ارزشیابی عملکرد پروژه‌های عمرانی دولت منبع درسی مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان مدیریت دانشگاه پیام نور

مسئولیت‌های اجرایی در سمت‌های قائم مقام مدیرعامل، معاون سرمایه‌های انسانی و تعالی سازمانی و مدیر سرمایه انسانی و تعالی سازمانی در صنایع دارویی، غذایی، حمل و نقل، چاپ و بسته بندی، نشر و....

  • مؤسس و مدیر سایت آریاز، سایت تخصصی حوزه منابع انسانی و تعالی سازمان.
  • رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آریاز بهگران کسب و کار فعال در زمینه طراحی و استقرار سیستم‌های منابع انسانی

نخبه علمی شناسایی شده توسط بنیاد ملی نخبگان و طراح سیستم های منابع انسانی

  • تحصیلات ایشان در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری به صورت متمرکز در حوزه مدیریت منابع انسانی بوده است.
  •  تحصیل در بهترین دانشگاه ایران یعنی دانشگاه تهران،کسب رتبه 12 کشوری در آزمون کارشناسی ارشد و همچنین رتبه 53 کشوری در تمام گرایش های گروه مدیریت در مقطع دکتری از جمله افتخارات ایشان است

و

نگاهی به دوره آموزشی

دوره آموزشی طراحی و اجرای روش قدرتمند OKR

مدرس: دکتر حسن هژبرافکن


نحوه برگزاری: کارگاه آنلاین- ویدئوهای تعاملی


شروع دوره: به محض ثبت نام


نحوه دسترسی: از طریق پنل کاربری


مخاطبان: مدیران و رؤسای شرکت، متخصصان و مدیران منابع انسانی، کارشناسان و مدیران مدیریت عملکرد و مدیران پروژه


پاسخ سؤالات دوره آموزشی طراحی و اجرای روش قدرتمند OKR

این دوره قرار است شما را با تکنیک‌هایی آشنا کند که بتوانید به راحتی اهداف و نتایج کلیدی را در هر سطحی که بخواهید تعیین کنید و شاهد افزایش حداقل دو برابری عملکرد کارکنان در سازمان باشید.

1- آموزش آنلاین در قالب ویدئوهای تعاملی

2- کلیه ابزارها و چک‌لیست‌های تنظیم OKR

3- ارائه گواهینامه آموزشی

این دوره صفر تا صد مدیریت عملکرد مبتنی بر روش OKR را به‌صورت عملیاتی به شما آموزش خواهد داد. 

تفاوت این دوره با سایر دوره‌ها در موارد زیر است.

کاربردی و تمرین محور
دانش کسب شده را با تمرین‌های شبیه سازی شده به مرحله اجرا می‌رسانید.

مطالعات موردی
می‌آموزید چگونه شرکت‌های بین المللی و پیشرو سازمان خود را با OKR توسعه می‌دهند.

ابزارها و چک لیست‌ها
ابزارها، چک لیست‌ها و راهنماهای مختلف که به شما در هدایت OKR کمک می‌کند، دریافت می‌کنید.

پاسخ به این سؤال خیلی ساده است اگر به نحوه هدفگذاری، اندازه‌گیری دقیق عملکرد و ترسیم نقشه راه هدف مسلط هستید یا در یک کلام بلدین چطوری به اهدافتون برسین  اصلا لازم نیست در این دوره شرکت کنید. اما اگر چنین نیست؛ حتماً در این دوره شرکت کنید.

این دوره در قالب کارگاه آموزشی در پنجشنبه 25 خرداد برگزار شده است. به محض ثبت‌نام فیلم آموزشی دوره در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

بله در پایان این دوره به کلیه فراگیران گواهی دوره از طرف شرکت آریاز بهگران کسب و کار فعال در زمینه مدیریت منابع انسانی و عضو انجمن مشاوره مدیریت ایران اعطا می‌گردد.

در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری مجدد دوره وجود ندارد. علاقه‌مندان می توانند در صورت تکمیل شدن ظرفیت دوره فرم رزرو دوره را تکمیل نمایند تا به وقت مقتضی از برنامه‌های آتی مطلع گردند.

بله برای اطلاع از شرایط و نحوه برگزاری دوره های سازمانی با شماره 74 21 608 0901 تماس حاصل فرمایید

نتایج مشتریان ما کیفیت دوره را نشان می دهد

یکی از مهم‌ترین مواردی که عملکرد یک سازمان را تضمین می‌کند عملکرد گذشته در رابطه با مشتریانش است. در ادامه نظر برخی از مشتریان ما را مشاهده کنید

کارکنان کدام شرکت‌ها در این دوره شرکت کرده‌اند؟
دوره طراحی و اجرای روش قدرتمند OKR با چاشنی انسانیت

حالا که تا به اینجا آمده اید اجازه دهید شما را سورپرایز کنیم

با شرکت در این دوره علاوه بر کسب مهارت؛ شما در کمک هزینه زندگی به دو کودک بد سرپرست، به صورت ماهیانه و به مدت یک سال سهیم خواهید شد !

در واقع با یک تیر دو نشان می زنید!

همین‌الان در دوره طراحی و اجرای روش قدرتمند OKR ثبت نام کنید و در 8 ساعت به این مدل مهم در مدیریت عملکرد مسلط شوید

Edit Content

مقدمه‌ای بر کارگاه طراحی و اجرای روش قدرتمند OKR

پیش‌فرض‌های اساسی در اجرای OKR

چارچوب هدف‌گذاری در OKR

فرایند OKR

OKR در سطح تیم 

تعیین KR

بررسی OKR

بخش پایانی

Edit Content
Click on the Edit Content button to edit/add the content.
Edit Content
Edit Content
Click on the Edit Content button to edit/add the content.