طراحی فرایندهای منابع انسانی
اگر قصد دارید یک یا چند فرایند منابع انسانی را در سازمان خود طراحی و یا بازطراحی کنید
اینجا دقیقاً برای نیاز شما طراحی شده است

طراحی فرایندهای منابع انسانی دغدغه شماست؟

اگر مدیریت سازمان خود را بر عهده دارید و یا اینکه متولی تمام یا بخشی از فعالیت‏ های منابع انسانی را هستید؛ حتما در برهه های زمانی مختلف بسته به نیاز شرکت تصمیم گرفتید یک یا چند فرایند منابع انسانی را در سازمان طراحی و پیاده سازی کنید.  البته گاهی اوقات ممکن است با بررسی فعالیت های منابع انسانی به این نتیجه رسیده باشید که فرایندهای جاری نیز  نیازمند بهبود و اصلاح هستند.

شما علاوه بر اینکه باید تصمیم بگیرید که کدام فرایندهای منابع انسانی باید ایجاد یا اصلاح بشود؛ باید تصمیم بگیرید از چه طریق کار طراحی فرایندهای منابع انسانی را انجام دهید!

احتمالاً یکی از این راه ها را انتخاب می کنید

1- این کار را توسط تیم داخلی شرکت انجام دهید

ممکن است شما تصمیم بگیرید که از صفر تا صد کار طراحی فرایندهای منابع انسانی را از طریق تیم داخلی خودتان انجام دهید. استفاده از تیم داخلی می تواند کارهای اجرایی و روزمره سازمانی شما را که بایستی توسط آنها انجام شود؛ دچار اختلال کند. همین امر سبب بروز نارضایتی سازمانی می شود.  برای حل این مشکل ممکن است تصمیم بگیرید تعدادی نیروی متخصص برای امر توسعه و بهبود فرایندهای سازمانی را به استخدام خود درآورید. استفاده از این گزینه نیازمند سرمایه گذاری بالا در حوزه منابع انسانی است ضمن آنکه جذب تمام وقت نیروی شایسته که تجربه موثر و عملیاتی در حوزه منابع انسانی داشته باشد و توانایی راهبری و طراحی سیستم‏های نوین منابع انسانی را داشته باشد کار بسیار سخت و پیچیده ای است. چنین نیروهایی معمولاً در قالب خدمات مشاوره در صنعت مشغول به فعالیت هستند.

برخی از محدودیت های طراحی فرایندهای منابع انسانی از طریق تیم داخلی

اگر در مرحله بلوغ کامل و رشد کسب و کار هستید استفاده از این گزینه می تواند مناسب باشد. اما باید در نظر داشت که این نیروها عموماً توانایی راهبری کامل طراحی فرآیندهای منابع انسانی را ندارند و فقط می توانند بخشی از این کار را انجام دهد. علاوه بر این اگر تعداد کافی از این نیروها را در اختیار نداشته باشید پروسه طراحی فرایندها معمولاً زمان‏بر خواهند شد و عملاً کارایی خود را از دست خواهند داد.لازم است بدانید که امر طراحی یک کار موقت بوده و همیشگی نیست. بنابراین استفاده بهینه از این نیروها با چالش جدی روبرو است چرا که اگر بخواهید برای آنها کارهای اجرایی منابع انسانی تعریف کنید؛ ممکن است موجب نارضایتی آنها شوید و در نهایت آنها تصمیم به خروج بگیرند.

به هرحال شرکت هایی که تصمیم دارند طراحی فرایندهای منابع انسانی را از طریق نیروهای داخلی انجام دهند اولاً به صورت هولدینگ و از تجمیع چندین شرکت اداره می شوند. ثانیاً هیچگاه کلیه امور طراحی را از طریق نیروهای داخلی انجام نمی دهند. چرا که این امر بسیار دور از ذهن خواهد بود و با ازمون و خطای بسیاری روبر است و ضمن انکه متقاعدسازی سایر واحدها هم در حین فرایند طراحی امری بسیار دشوار است

2- این کار را توسط تیم مشاوره بیرونی انجام دهید

ممکن است شما تصمیم بگیرید که  کار طراحی فرایندهای منابع انسانی را از طریق تیم خارجی  انجام دهید. استفاده از تیم خارجی می تواند زمان دستیابی شما به فرآیندهای منابع انسانی را به شدت کاهش دهد.  از طرف دیگر ماهیت پروژه ای این کار سبب می شود تا پرداخت صرفاً بر اساس میزان پیشرفتی که در طراحی فرایندهای منابع انسانی انجام شده است؛ صورت پذیرد. علاوه بر این  استفاده از تیم خارجی با تجربه خارجی سبب می شود که  از آزمون و خطاهای مرسوم در طراحی فرایندهای منابع انسانی اجتناب شود. تیم داخلی نیز با مشارکت در طراحی فرایندها می تواند دانش لازم را در این زمینه کسب نماید  یا ارتقا دهد. با این کار انتقال دانش نیز بین تیم خارجی و داخلی انجام می گیرد.

برخی از فرصت های طراحی فرایندهای منابع انسانی از طریق تیم مشاور خبره

 استفاده از تیم مشاور خبره و توانمند می تواند نه تنها از به سرانجام رسیدن پروژه های طراحی فرایندهای منابع انسانی اطمینان حاصل کرد بلکه می توان از این ظرفیت بر اطمینان از اجرای صحیح این فرایندها در مرحله عمل نیز اطمینان حاصل نمود. البته همه این موارد در گرو این است که تیم خارجی از توانمندی لازم و تجربه حرفه ای  برای طراحی و اجرای اینگونه فرایندها برخوردار باشد.

مشاوره رایگان دریافت کنید

اگر قصد دارید یک یا چند فرایند منابع انسانی را در سازمان خود طراحی یا بازطراحی  کنید. پیشنهاد می کنیم یک جلسه مشاوره رایگان مهمان ما باشید. 

0
درخواست مشاوره
0
ساعت مشاوره رایگان
0
رضایت از مشاوره

وجود بیش از 83 پروژه موفق در شرکت ها و سازمان های تراز اول دولتی و خصوصی ایرانی فعال در 12 صنعت مختلف از قبیل مواد غذایی، حمل و نقل ، دارو، نانو فناوری از یک سو و ارائه  خدمات به شرکت های بین المللی مستقر در سیلکون ولی آمریکا از سوی دیگر نشان دهنده تعهد گروه مشاوره مدیریت آریاز  در اولویت کیفیت بر کمیت در ارائه خدمات است.

خدمات آریازچه فرقی با شرکت های مشابه می کند؟

خلق مشترک

در طراحی فرایندهای منابع انسانی شما تیمی متشکل از متخصصین آریاز و متخصصین منابع انسانی شما وظیفه اجرای پروژه را برعهده دارند. این امر سبب می شود نه تنها انتقال دانش و تجربه از تیم آریاز به سازمان شما صورت پذیرد بلکه از وابستگی آتی شما برای نگهداری و توسعه این فرآیندها نیز جلوگیری می کند. از طرف دیگر وجود این امر نیز به آریاز کمک می کند تا از تداوم و بهبود سیستمهای طراحی شده اطمینان حاصل کند.

حل مساله

هدف شرکت آریاز در طراحی فرایندهای سازمانی حل مسائل سازمانی است. بنابراین با بهره گیری از چک لیست های قدرتمند که حاصل تجربیات آریاز در سازمان ها و صنایع مختلف است ابتدا مساله شماشناسایی و سپس راهکار مورد نظر پیشنهاد می گردد. با برگزاری جلسات متعدد پس از توافق بر راهکار همکاری آغاز می گردد. این همکاری صرفاً بر مبنای ارائه اسناد نخواهد بود و تا پیاده سازی موفق حداقل یک نوبت از فرایند طراحی شده آریاز در کنار شما خواهد بود.

شخصی سازی شده

خط قرمزآریاز طراحی فرایندهای منابع انسانی بدون در نظر گرفتن الزامات سازمانی شما است.با توجه به اینکه هر سازمان اقتضائات خاص خود را دارد، کلیه خدمات رائه شده در آریاز بر اساس مسائل سازمانی شما طراحی شده و حتی یک مورد از همسانی خدمات در بین مشتریان آریاز مشاهده نمی شود!

خدمات تخصصی و جامع

بسیاری از شرکت های مشاوره مدیریت به صورت تخصصی خدمات منابع انسانی را ارائه نمی کنند. این تعدد خدمات باعث شده است که از تجربه اجرایی لازم در تمامی زمینه منابع انسانی برخوردار نباشند. تیم آریاز به دلیل اینکه فقط و فقط خدمات منابع انسانی را ارائه می کند معماری یکپارچه ای را برای فرآیندهای منابع انسانی با پشتوانه اجرایی و علم قویی ایجاد کرده است. این تمرکز سبب شده است تا اولاً همیشه از دانش روز دنیا برای توسعه فرایندها و راهکارهای منابع انسانی استفاده نماید و ثانیاً تجارب متنوع و موثری را در بیش از 12 صنعت مختلف به طور اختصاصی در بخش منابع انسانی بدست آورد. این تمرکز در خدمات از سوی دیگر باعث شده است تا آریاز تجربه طراحی و پیاده سازی تمام وجوه منابع انسانی را از طراحی ساختار سازمانی گرفته تا طراحی سیستم روابط کارکنان را به طور موفق در کارنامه خود داشته باشد.

مشاوره رایگان دریافت کنید

اگر قصد دارید یک یا چند فرایند منابع انسانی را در سازمان خود طراحی یا بازطراحی  کنید. پیشنهاد می کنیم یک جلسه مشاوره رایگان مهمان ما باشید. 

0
درخواست مشاوره
0
ساعت مشاوره رایگان
0
رضایت از مشاوره

آریاز چه شرکتی است؟

عضو رسمی انجمن مشاوران مدیریت تحت نظارت وزارت کار و رفاه اجتماعی

تنها برند فعال در زمینه منابع انسانی ارائه دهنده خدمات مشاوره، آموزش و نرم افزاهای منابع انسانی به صورت جامع و یکپارچه

طرف قرارداد شرکت های بین المللی مستقر در سیلیکون ولی امریکا

طرف قرارداد با شرکت ها و سازمان های  دولتی نظیر بنیاد مستضعفان،سمت، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی،رویان و غیره

طرف قرارداد با شرکت های برند خصوصی نظیر بهنوش ایران، محسن، کارپینو، TBH لئونارد، ممتاز و غیره

0
پروژه موفق
0
صنعت
0
رضایت از مشاوره

افتخارات آریاز

بهآریاز اعتماد کرده اند...

آریاز در صنایع

با خیال راحت از خدماتآریاز استفاده کنید

با توجه به اینکه آریاز از کیفیت خدمات خود مطمئن است امکان استعلام و حتی گفتگو با کارفرمایان قبلی ما برای متقاضیان خدمات طراحی و باز طراحی فرایندهای منابع انسانی  کاملاً فراهم است!

مشاوره رایگان دریافت کنید

اگر قصد دارید یک یا چند فرایند منابع انسانی را در سازمان خود طراحی یا بازطراحی  کنید. پیشنهاد می کنیم یک جلسه مشاوره رایگان مهمان ما باشید. 

0
درخواست مشاوره
0
ساعت مشاوره رایگان
0
رضایت از مشاوره