مشاور منابع انسانی چه کمکی به سازمان شما می‌کند؟

مراقبت از کارمندان به‌اندازه مراقبت از مشتریان مهم است. همان‌طور که مراقبت از مشتریان به عهده واحد فروش و بازاریابی است، بخش منابع انسانی نیز وظیفه مراقبت از کارکنان را بر عهده دارد. وجود یک بخش منابع انسانی قوی، آگاه و باتجربه، برای هر شرکتی مهم است. یکی از عوامل ضروری که زمینه‌ساز ایجاد یک بخش منابع انسانی قوی، آگاه و باتجربه است بهره‌گیری از مشاور منابع انسانی توانمند و متعهد است.

به گفته SHRM، یک مشاور منابع انسانی « وظایف حرفه‌ای، تخصصی و اداری را در یک بخش مشخص انجام می‌دهد». در واقع، مسئولیت پشتیبانی از مدیریت برنامه‌های منابع انسانی با مشاور است. مشاوران سیاست‌های منابع انسانی را تفسیر و برای اجرا، به سازمان‌ها مشاوره می‌دهند. مشاوران منابع انسانی مسئول تطابق و همسویی مستمر شرکت با خط‌مشی‌های منابع انسانی هستند.

مشاور منابع انسانی مانند یک مدیر باید از قدرت اقتدار در میان متخصصان منابع انسانی برخوردار بوده تا بتواند در یک نقش نظارتی طیف گسترده‌ای از مسئولیت‌ها، از تصمیمات مربوط به استخدام گرفته تا مشاوره در مورد سیاست‌های کلی منابع انسانی در سازمان را بر عهده گیرد. مشاوران منابع انسانی ممکن است به‌عنوان مشاور برای توسعه فرایندهای منابع انسانی، بهبود روابط کارمندان و ایجاد برنامه‌های توسعه کارکنان کمک کنند. آنها برای پیاده‌سازی تغییرات و تهیه گزارش‌هایی در مورد استراتژی‌ها و روش‌های منابع انسانی با مدیریت همکاری نزدیکی دارند. این برنامه‌ها و گزارش‌ها شامل خلاصه‌ای از فرایندهای فعلی شرکت در حوزه منابع انسانی و طرح پیشنهادهایی برای بهبود و پیشرفت است.

 

نحوه همکاری با مشاور منابع انسانی

مشاوران منابع انسانی به شما کمک می‌کنند تا تلاش خود را در حوزه منابع انسانی بهینه کنید. بنابراین هم در زمان طراحی و اجرای استراتژی‌های بلندمدت برای دستیابی به اهداف ویژه و هم در زمان استفاده از تکنیک‌های فردی برای رسیدن به این اهداف، می‌توانند به شما کمک کنند.

برخی کسب‌وکارهای کوچک برای رفع تمام نیازهای مرتبط با مدیریت نیروی انسانی خود از یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات منابع انسانی استفاده می‌کنند و تمام فعالیت‌های مرتبط با این حوزه را برون‌سپاری می‌کنند. برخی شرکت‌ها، وظایف منابع انسانی را به مدیر مالی یا حسابداری واگذار می‌کنند، این شخص از مشاور در حوزه‌های حقوق و دستمزد، مزایا و امور قانونی کمک می‌گیرد. برخی دیگر ممکن است یک کارمند اداری را استخدام کرده تا مشاور بر کار او نظارت کند و رفته‌رفته این شخص به یک متخصص منابع انسانی یا مدیر منابع انسانی تبدیل شود. با رشد شرکت‌ها مسئولیت واحد منابع انسانی افزایش می‌یابد و بسیاری از وظایف برون‌سپاری شده، در داخل شرکت انجام می‌شود. در این شرکت‌ها، مشاوران منابع انسانی بخشی از تیم مدیریت منابع انسانی هستند. درواقع مشاور در این سازمان‌ها به‌عنوان یک مربی برای تیم تخصصی منابع انسانی، در اجرا و توسعه برنامه‌های منابع انسانی مشارکت می‌کند.

 

مزایا و معایب استفاده از مشاور منابع انسانی

واگذاری فعالیت‌های منابع انسانی شرکت به مشاوران منابع انسانی می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کند. اما ممکن است برای برون‌سپاری فعالیت‌های منابع انسانی به مشاوران، دغدغه‌هایی در ذهن داشته باشید. بنابراین مهم است قبل از تصمیم‌گیری تمام جوانب را بسنجید.

 

مزایای استفاده از مشاور منابع انسانی

1- تأثیر

دقیقاً مانند هر پیمانکار دیگر، مشاوران منابع انسانی، می‌توانند تأثیر بسزایی در شرکت شما داشته باشند، آن‌ها با شناخت کامل شما و سازمانتان می‌توانند تأثیر مثبتی ایجاد کنند.

2- ایجاد صرفه اقتصادی

برون‌سپاری می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. به‌عنوان مثال، با مشاوران منابع انسانی، شما اغلب به متخصصان منابع انسانی که دارای تجربه و دانش تخصصی بیشتری نسبت به کارکنان منابع انسانی هستند، دسترسی دارید. درحالی‌که استخدام کارمندان تمام‌وقت با همین تجربه، هزینه بیشتری از استخدام تیمی از مشاوران منابع انسانی دارد.

برای شرکت‌های کوچک‌تر، استخدام تیمی از مشاوران منابع انسانی که کار را به خوبی و با کارایی انجام می‌دهند، می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر از ایجاد یک واحد منابع انسانی مستقل باشد. به‌عنوان مثال، استخدام، مصاحبه، آموزش کارکنان توسط کارمندان منابع انسانی با همان سطح کیفیتی که مشاوران این خدمات را ارائه می‌دهند، می‌تواند هزینه و زمان زیادی صرف کند.

یک روش مناسب می‌تواند این باشد که ابتدا فعالیت‌های منابع انسانی را برون‌سپاری کنید و به‌عنوان بخشی از قرارداد خود از مشاوران بخواهید کارمندان منابع انسانی‌ای را، برای شما استخدام کنند که می‌توانند کار بزرگی را که مشاوران شروع کرده‌اند، ادامه دهند.

3- بهره‌وری

مشاوران باتجربه اغلب می‌توانند با فرایندهای منابع انسانی به‌طور مؤثرتری برخورد کنند. به‌ویژه در سیستم‌های پیچیده‌تر منابع انسانی، مانند استخدام، جبران خدمات و مزایا، مقررات مربوط به کارمندان، کتابچه راهنمای کارمندان و بهداشت و ایمنی شغلی.

4- توسعه کارمندان

برون‌سپاری فعالیت‌های منابع انسانی می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا عملکرد و توسعه کارمندان را مدیریت کنند. در صورت تمایل، مشاوران منابع انسانی شما، می‌توانند برای اطمینان از انطباق کارکنان با خط‌مشی‌ها و رویه‌های شرکت و دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف تجاری ، برنامه‌های مدیریت عملکرد را اجرا کنند.

5- بازگرداندن تمرکز اولیه

رهبران سازمان، معمولاً درگیر مسائل روزمره منابع انسانی می‌شوند. همین موضوع سبب می‌شود، آنها از تمرکز در کسب‌وکار دور شوند. مشاوران منابع انسانی به آنها امکان می‌دهند تا تمرکز خود را به فعالیت اصلی کسب‌وکار معطوف کنند. درحالی‌که از اینکه فعالیت‌های منابع انسانی در سازمان به‌درستی اجرا می‌شود آسوده‌خاطر هستند. با همکاری در کنار مشاوران منابع انسانی، کارکنان منابع انسانی، می‌توانند یاد بگیرند، رشد کنند و تلاش خود را در زمینه‌های اصلی منابع انسانی متمرکز کنند.

6- صرفه‌جویی در وقت

مشاوران منابع انسانی اغلب می‌توانند برای کمک به تنظیم برخی از اسناد منابع انسانی مانند کتابچه راهنمای کارکنان، پرونده‌های پرسنلی و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها به‌کار گرفته شوند. این اسناد، می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سؤالات کارکنان از نحوه درخواست مرخصی تا روش‌های ایمنی کار باشند. کارکنان با در دست داشتن جواب سؤالات، خیلی سریع پاسخ آن‌ها را می‌یابند.

7- رضایت کارمندان و کاهش نرخ خروج

این مهم است که شما از احساس کارکنان نسبت به محیط کار، آگاه باشید. چه چیزی آنها را خوشحال می‌کند؟ چه چیزی را در کارشان دوست دارند؟ چه چیزهایی نیاز به بهبود دارد؟

جمع‌آوری بازخورد و آگاهی از افکار عمومی در محل کار موضوعی است که نیاز به اختصاص زمان قابل‌توجهی دارد. کارکنان هم ممکن است به دلیل آگاهی شما از هویت آن‌ها پاسخ‌های صادقانه ندهند. یک مشاور منابع انسانی می‌تواند از طرف شما نظرسنجی رضایت کارکنان را انجام دهد. مشاوران می‌دانند چه سؤالاتی بپرسند و چگونه نتایج را تفسیر کنند تا به نتایج واقعی دست یابند. آنها می‌توانند ضمن حفظ محرمانگی، اطلاعات مهم را در اختیار شما قرار دهند.

علاوه بر این، کیفیت خدماتی که مشاوران منابع انسانی شما ارائه می‌دهند، تأثیر مستقیمی بر رضایت کارمندان دارد. داشتن یک مشاور منابع انسانی توانمند که در مورد عملکرد کارکنان با آن‌ها صادقانه صحبت کند و سپس تغییراتی را که به نفع همه است در سازمان ایجاد ‌کند، موجب رضایت بیشتر کارمندان، افزایش بهره‌وری و کاهش نرخ خروج خواهد شد.

8- مدیریت ریسک

مشاوران منابع انسانی به کسب‌وکار کمک می‌کنند، تا خطرات قانونی را به حداقل برسانند. قوانین کار و بیمه تأمین اجتماعی به‌طور منظم تغییر می‌کند و به‌روز نگه داشتن قوانین مربوط به محیط کار، برای کارفرمایان دشوار است. در حالی‌که مشاوران، اطمینان حاصل می‌کنند که سیاست‌ها و رویه‌های شما با این قوانین مطابقت دارد و از کارفرما و کارمند حمایت می‌کنند. آنها همچنین ممکن است به‌طور مرتب اسناد و مدارک شما را بررسی کنند تا از به‌روز بودن آن‌ها، مطمئن شوند.

این پست ممکن است برای شما مفید باشد
بازاریابی منابع انسانی دقیقاً چیست؟

9- معرفی فناوری‌های جدید به سازمان

یکی از مزایای استخدام مشاور منابع انسانی این است که برای پیاده‌سازی نرم‌افزارهای جدید در سازمان می‌توانید روی کمک آن‌ها حساب کنید. آن‌ها اطلاعات خوبی در معرفی، پیاده‌سازی و یکپارچه‌سازی نرم‌افزارها به شما ارائه می‌دهند.

دغدغه مدیران در هنگام استفاده از مشاور منابع انسانی

1- کاهش روحیه کارکنان

از دیدگاه کارفرمایان، بزرگ‌ترین نقطه ضعف می‌تواند تضعیف روحیه کارکنان باشد، هنگامی‌که آن‌ها می‌شنوند “یک مشاور بیرونی” به سازمان آمده است. شاید شنیدن این خبر برای برخی کارکنان به معنی از دست دادن شغل و کاهش حقوق باشد. روحیه پایین، اغلب می‌تواند منجر به بهره‌وری می‌شود.

برای جلوگیری از این امر، هنگام انتخاب مشاوران منابع انسانی، تیمی را انتخاب کنید که بتواند نحوه مشارکت خود با کارمندان شما را به‌وضوح نشان دهد و تعامل خوبی با آن‌ها داشته باشد. ایجاد هم‌ ذهنی مناسب با کارکنان در سازمان وظیفه اصلی و اولیه تمام مشاوران منابع انسانی است. زیرا بدون مشارکت کارمندان، هرگونه تغییری هم که مشاوران در سازمان ایجاد کنند کوتاه‌مدت خواهد بود.

2- عدم شناخت سازمان

از نگاه مدیران، یکی دیگر از معایب استخدام مشاوران منابع انسانی، عدم شناخت سازمان است. همیشه یک دوره ابتدایی یادگیری وجود دارد که مشاوران باید وقت خود را برای شناخت شما و سازمانتان، بگذرانند. اگر اجرای این گام در خدمات مشاوره مدیریت، نادیده گرفته شود ممکن است تغییری ایجاد شود که مناسب ارزش‌ها و فلسفه وجودی سازمان نیست. تغییراتی که نه تنها منفعتی برای سازمان ایجاد نمی‌کند، که سازمان را به‌عقب هم برمی‌گرداند.

برای جلوگیری از این مسئله، حتماً یک مشاور منابع انسانی انتخاب کنید که برای درک شما و سازمان شما وقت بگذارد و مطمئن شود که هرگونه تغییر، با ارزش‌های شما مطابقت دارد.

3- کمبود تخصص درون‌سازمانی

واگذاری فعالیت‌های مهم منابع انسانی مانند آموزش و توسعه کارکنان به مشاوران، ممکن است کارکنان منابع انسانی شما را از دستیابی به اهداف شغلی خود بازدارد. به‌عنوان مثال، استخدام شخص دیگری برای انجام آموزش‌های ایمنی یا انطباق می‌تواند از آموختن دانش جدید و چالش برانگیز برای یک کارشناس آموزش منابع انسانی جلوگیری کند.

برای ایجاد تخصص داخلی از مشاوران منابع انسانی بخواهید، اطلاعات لازم را به یک یا دو نفر از نیروی انسانی شما انتقال دهند.

4- محرمانه بودن

یکی از دغدغه‌های مدیران برای به‌کارگیری مشاور حفظ اسرار درون‌سازمانی است. اطلاعات کارکنان و سازمان برای ارائه خدمات مشاوره در اختیار مشاوران قرار می‌گیرد و بسیار مهم است که این اطلاعات محرمانه بمانند.

برای اطمینان از این امر، مشاوران قابل اعتمادی انتخاب کنید و حتماً در هنگام مذاکره خود به حفظ محرمانگی اطلاعات اصرار ورزید. (توافق‌نامه محرمانگی اطلاعات)

5- از دست دادن عامل انسانی

از بین رفتن تعاملات رودررو بزرگ‌ترین نقطه ضعف برون‌سپاری است. این مسئله را تحقیق SHRM در سال 2008، نیز تأیید کرده است. کارمندان در صورت داشتن مشکلات منابع انسانی، چهره‌ای آشنا می‌خواهند که با او گفتگو کنند. جایگزین شدن گفتگوی تلفنی با نشست‌های رودررو، همیشه مبادله مثبتی نیست. به‌عنوان مثال، هنگام پاسخ دادن به سؤالاتی با ماهیت شخصی، بیشتر افراد در گفتگوهای حضوری احساس راحتی بیشتری دارند و بهتر می‌توانند صحبت کنند.

برای جلوگیری از احساس غیرشخصی، بخواهید که مشاوران منابع انسانی به‌طور مرتب به سازمان شما مراجعه کنند. مراجعات هفتگی یا ماهانه به دفتر کار راهکار مناسبی است.

 

برخی از وظایف اصلی که توسط یک مشاور منابع انسانی انجام می‌شود چیست؟

خدمات ارائه‌شده مشاوران به سازمان‌ها می‌تواند بسیار گسترده یا متمرکز بر یک یا چند حوزه باشد. یک مشاور منابع انسانی در بسیاری از زمینه‌های منابع انسانی ازجمله روابط کارمندان، استخدام، آموزش، جبران خدمات، مزایا، مدیریت عملکرد، قوانین کار و موارد دیگر خدمات مشاوره ارائه می‌دهد.

حوزه‌های فعالیت مشاور منابع انسانی
یک مشاور منابع انسانی در بسیاری از زمینه‌های منابع انسانی ازجمله روابط کارمندان، استخدام، آموزش، جبران خدمات، مزایا، مدیریت عملکرد، قوانین کار و موارد دیگر خدمات مشاوره ارائه می‌دهد.

 

طراحی ساختار و تشکیلات سازمانی

یکی از اولین رویه‌های استاندارد برای تلاش درزمینه منابع انسانی، برنامه‌ریزی نیازهای کنونی و آتی کارکنان شرکت، است. این از استخدام‌های نادرست و ساختار سازمانی ضعیف جلوگیری می‌کند. طراحی ساختار سازمانی، تنظیم اسناد شرح شغل و برگزاری جلسات با مدیریت سازمان برای تعیین وضعیت فعلی و تعیین معیارهای تغییر کمک‌کننده خواهد بود.

استخدام و اخراج

یکی از اساسی‌ترین خدمات مشاوران منابع انسانی استخدام و اخراج کارمندان است. فعالیت‌های کارمند یابی، گزینش و استخدام و برگزاری مصاحبه خروج ازجمله خدماتی است که مشاوران در این زمینه ارائه می‌دهند.

مشاوران، باید افرادی استخدام کنند، که واجد شرایط لازم برای شرکت شما هستند. مشاوران به اهمیت استخدام صحیح در سازمان آگاه هستند. آنها به‌عنوان متخصصانی درزمینه مدیریت افراد، می‌دانند که فرآیند استخدام هم پرهزینه و هم زمان‌بر است. آنها همچنین می‌دانند که این فرایند سرمایه‌گذاری مهمی برای شرکت است زیرا کارمندان استخدام‌شده ستون شرکت هستند.

عملکرد کارکنان عامل بزرگی در چگونگی رشد شرکت است. مشاوران منابع انسانی استعدادها را از طریق مصاحبه‌های متعدد، غربال می‌کنند تا ببینند با نیازهای شرکت تناسب دارند یا خیر. آنها در سابقه استخدام یک شخص کاوش می‌کنند، به مهارت‌های آنها درزمینه‌های مختلف نگاه می‌کنند و حتی شخصیت / رفتار آنها را مشاهده می‌کنند تا درک بهتری از مناسب بودن متقاضیان برای موقعیت شغلی داشته باشند.

 آشناسازی و جامعه‌پذیری

روش استاندارد دیگر برای منابع انسانی ایجاد راهنمای سیاست‌ها و رویه‌های شرکت است. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا کارمندان خود را در مورد نحوه سازگاری با شرکت آگاه کنید، بلکه به تأمین نیازهای قانونی شما برای رفتار منصفانه با کارمندان کمک می‌کند. یک دفترچه راهنمای شرکت، مباحثی از قبیل قوانین حضور، لباس اداری، روش پرداخت، شکایات، ارزیابی عملکرد را شامل می‌شود.

 آموزش و توسعه

مورد دیگری که یک مشاور منابع انسانی می‌تواند به شما کمک کند ایجاد و زمان‌بندی جلسات آموزشی است. همان‌طور که همه ما می‌دانیم، آموزش هنگامی ضروری است که کارمندی استخدام شده باشد. آموزش در این مرحله برای یادگیری بیشتر وظایف شغلی و یادگیری ارزش‌ها و قوانین تجارت به آنها است. همچنین می‌تواند به‌منظور افزایش پتانسیل و تقویت مهارت‌های آنها باشد.

اما، آموزش فقط برای استخدام‌های جدید در نظر گرفته نشده است، همچنین برای کارمندان باسابقه شرکت نیز مفید است. کارکنانی که سال‌ها در شرکت شما کار می‌کنند ممکن است به مهارت و دانش جدیدی نیاز داشته باشند تا در تجارت درحال توسعه شما عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

 جبران خدمات و مزایا

طراحی سیستم حقوق و دستمزد بر مبنای احساس عدالت بیرونی و درونی با بهره‌گیری از سیستم ارزشیابی مشاغل و دستیابی به اطلاعات حوزه بازار، از دیگر خدمات مشاوران است. مشاوران منابع انسانی پیشنهادهای جذابی در حوزه بیمه و مزایا برای کارکنان با در نظر گرفتن بودجه شرکت ارائه می‌کنند.

همسویی با قوانین بالادستی و بهبود عدالت سازمانی

نقش حیاتی مشاور منابع انسانی، در سازگاری شرکت با قوانین و مقررات کار است. این شامل ایجاد سیاست‌ها و رویه‌های شرکت برای کاهش یا از بین بردن موارد تبعیض، ایمنی کارگران، پرداخت حداقل حقوق و دستمزد و حداکثر اضافه‌کاری است.

مشاوران منابع انسانی اطمینان حاصل می‌کنند که شرکت شما با هر قانونی که برای مدیریت کارکنان وجود دارد، سازگار باشد. آنها به‌طور مداوم، از تغییرات قانون کار آگاه می‌شوند و برای دور شدن از چالش‌های قانونی، از این قوانین پیروی می‌کنند.

یک زمان دیگر برای استخدام مشاور منابع انسانی این است که بخواهید کار خود را در کشور دیگری توسعه دهید و افراد محلی آنجا را استخدام کنید. هر کشور مجموعه قوانین کار متفاوتی دارد که باید از آن پیروی کنید. بنابراین بهتر است، شخصی را استخدام کنید که از قبل در این زمینه، به‌طور حرفه‌ای آموزش دیده است. در این صورت، در انجام این کار نگرانی کمتری خواهید داشت زیرا می‌دانید که مشاور منابع انسانی شما می‌تواند با دانستن قوانین کار از کارمندان شما مراقبت کند.

این پست ممکن است برای شما مفید باشد
چت‌جی‌پی‌تی و منابع انسانی: مقدمه‌ای برای حرفه‌ای‌های منابع انسانی

 مدیریت عملکرد

مشاوران منابع انسانی در مدیریت عملکرد کارمندان شما کمک می‌کنند. آنها می‌توانند مناسب‌ترین فرایند ارزیابی را ایجاد کنند که به نفع شما و کارمندانتان است. داشتن یک سیستم مدیریت عملکرد نشان می‌دهد که شرکت شما به تلاش‌های سخت کارمندان توجه می‌کند. این سیستم به کارمندان انگیزه می‌دهد که بهتر کار کنند. با پیاده‌سازی سیستم مدیریت عملکرد، می‌توان عملکرد کلی کارکنان را ارزیابی کرد و تشخیص داد که چه کسی صلاحیت پاداش و ارتقا را دارد و چه کسی نیاز به آموزش دارد تا بتواند به سطح عملکرد بالا دست یابد.

 بهبود روابط کارکنان

مشاوران منابع انسانی به بهبود روابط بین کارمندان و مدیران کمک می‌کنند. آنها ممکن است بر روند رسیدگی به شکایات نظارت کنند، اقدامات انضباطی کارمندان را بررسی کنند و حل اختلافات را تسهیل کنند.

مشاوره‌های تخصصی

مشاوران منابع انسانی فقط کارکنان شما را استخدام نمی‌کنند. آنها در شرکت شما هستند تا در مورد تغییراتی که کسب‌وکار برای رشد بیشتر باید ایجاد کند، به شما مشاوره دهند. آنها ضمن تعامل و مدیریت امور منابع انسانی، به بیان ایده‌هایی درباره نیاز به پیشرفت در کسب‌وکار و چگونگی تأثیر آن بر همه افراد شاغل در آنجا می‌پردازند. آنها می‌توانند در مواردی مانند آموزش و سمینارها، نحوه ارائه تجربه عالی کارمندان، جوایز و تقدیرها و سایر پیشنهادهایی که می‌تواند به روابط بهتر کارمندان و ارتقا برند کارفرمایی شرکت منجر شود، مشاوره دهند.

به خاطر داشته باشید که مشاوران، معمولاً مشاوره خوبی، ارائه می‌دهند زیرا آنها قبلاً با شرکت‌های دیگری کارکرده‌اند و می‌بینند که تجارت شما پتانسیلی دارد که می‌تواند با توسعه بیشتر به‌دست آید.

 

مشاوران منابع انسانی از چه مهارت‌هایی بیشتر استفاده می‌کنند؟

مهارت‌های ارتباطی و بین فردی مهارت‌های مهم مشاوران است. مشاوران باید بتوانند دلسوز و همدل اما جدی و مقتدر باشند. آن‌ها باید به مشکلات کارکنان گوش دهند و به مدیران کمک کنند تا بدانندچگونه بهتر می‌توانند با کارکنانی با سطح عملکرد پایین رفتار کنند. آنها باید یک سبک ارتباطی منعطف داشته باشند تا در موقعیت‌های مختلف سازگار باشند.

 

هدف مشاوران چیست؟

ارزشمندترین نکته در مورد منابع انسانی توانایی کمک به یک سازمان است. از طریق پیاده‌سازی سیستم‌های درست استخدام، آموزش و مدیریت عملکرد، افراد با اهداف خود سازگار می‌شوند و این به سازمان امکان موفقیت می‌دهد.

 

دلایلی که نشان می‌دهد کسب‌وکار شما به مشاور منابع انسانی نیاز دارد.

مالکان و مدیران کسب‌وکار این واقعیت را تأیید می‌کنند که منابع انسانی برای سازمان، عملکردی بسیار مهم اما پرهزینه است. در بیشتر کسب‌وکارها، این تخصص یا عملکرد اصلی نیست که، به تولید و کسب درآمد کمک می‌کند. در شرایط عدم اطمینان، فضای رقابتی و در حال رشد، کسب‌وکارها باید توجه و منابع خود را بر فعالیت‌های اصلی شرکت متمرکز کنند اما نباید عملکرد منابع انسانی را نادیده بگیرند. انگیزه دادن به کارکنان، ارتقا فرهنگ سازمانی، مدیریت استعدادها در سازمان به‌طور مستقیم بر فروش و درآمد شرکت تأثیر دارد.

تمامی کارفرمایان آرزو دارند، صاحب کسب‌وکار برتر در بازار کار باشند. مشاور عالی منابع انسانی در سازمان می‌تواند به کارفرمایان در تحقق این آرزو کمک کند.

 دسترسی به تخصص و تجربه بیشتر

مشاوران منابع انسانی تجربه همکاری با چندین شرکت در صنایع و بخش‌های مختلف را دارند. ازاین‌رو، آن‌ها با بهترین روش‌های طراحی و اجرای مباحث منابع انسانی آشنا هستند. منابع انسانی حوزه وسیعی است. فعالیت‌هایی نظیر مدیریت استعداد، مدیریت عملکرد، جبران خدمات و مزایا، قوانین کار و… همگی در حوزه منابع انسانی قرار دارند. توسعه توان داخلی سازمان در تمام فعالیت‌های منابع انسانی ممکن است برای شرکت کارآمد نبوده و صرفه اقتصادی نداشته باشد. ازاین‌رو استفاده از تخصص و تجربه مشاور منابع انسانی برای تصمیم‌گیری استراتژیک و اجرای آن، برای سازمان‌ها بسیار مفید است.

مقرو‌ن‌به‌صرفه شدن هزینه

قراردادهای پروژه‌ای و ساعتی با مشاور، بر اساس نتایج قابل ارائه پروژه و تحقق جدول زمانی تعیین‌شده است. به همین خاطر کارفرما بابت آنچه به‌دست می‌آورد پرداخت می‌کند. همکاری با مشاوران منابع انسانی، زمان و هزینه را برای استخدام کارمند، آموزش و توسعه فرد، حفظ استعداد آموزش‌دیده و سرمایه‌گذاری بر فناوری‌ها و ابزارهای منابع انسانی کاهش می‌دهد.

دلایل نیاز به مشاور منابع انسانی: مقرو‌ن‌به‌صرفه شدن هزینه
مشاوران منابع انسانی هزینه های مستقیم و غیرمستقیم را کاهش می‌دهند.

 

علاوه بر این، استفاده از مشاوران هزینه‌های کلی و غیرمستقیم شما را کاهش می‌دهد. یک مشاور ممکن است در افزایش بهره‌وری هنگام جذب و آموزش کارمندان یا کاهش نرخ خروج کارکنان کمک کند.

راهکارهای کارآمد و موثر

راهکارهای کارآمد و مؤثر وظیفه اصلی مشاور منابع انسانی ارائه راهکار برای حل مسائل منابع انسانی است. آن‌ها برای ارائه این راهکارها تخصص، دانش و مهارت کسب نموده‌اند. آن‌ها به ابزارها و فناوری‌های منابع انسانی آشنا بوده و به پایگاه داده‌ها در این حوزه دسترسی دارند. به همین دلیل می‌توانند سرعت و دقت کار خود را بالا ببرند. این کار باعث افزایش کارایی و اثربخشی در کار می‌شود که درنهایت استفاده از آن به سود کسب‌وکار شما خواهد بود.

 امکان تمرکز بر فعالیت اصلی کسب‌وکار

با واگذاری کارهای منابع انسانی به مشاوران می‌توانید بیشتر بر فعالیت اصلی سازمان تمرکز کنید. زیرا مطمئن هستید که مشاوران، بخش منابع انسانی سازمان شما را مدیریت می‌کنند. حضور آن‌ها در سازمان فشار کاری مدیران را نیز برای استخدام، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد و… کاهش می‌دهد و آن‌ها می‌توانند روی کار اصلی خود متمرکز شوند و کارایی و اثربخشی خود را بالا ببرند.

با بهره گیری از مشاوره منابع انسانی امکان تمرکز بر کسب‌وکار را برای خود ایجاد کنید.
با واگذاری کارهای منابع انسانی به مشاوران می‌توانید بیشتر بر فعالیت اصلی سازمان تمرکز کنید.

 

 به حداقل رساندن مخاطرات قانونی

بهتر است از مشاوران منابع انسانی بخواهید از کسب‌وکار شما در برابر مخاطرات قانونی محافظت کنند. آن‌ها احتمالاً آگاهی بیشتر و دقیق‌تری از قوانین و مقررات دارند. این آگاهی دقیق و به‌روز شده مشاوران، به شما در به‌روزرسانی سیاست‌های شرکت کمک می‌کند و منجر می‌شود هرگونه مجازات یا تبعات ناشی از عدم رعایت قوانین را به حداقل برسانید.

 دریافت بازخورد عینی

شاید در صورت داشتن مدیر یا کارشناس حرفه‌ای در بخش منابع انسانی از همکاری با مشاوران منابع انسانی صرف‌نظر کنید. اما در این صورت نیز بهتر است به‌صورت دوره‌ای از مشاورانی برای سازمان استفاده کنید تا از سیستم‌های فعلی خود بازخورد عینی دریافت کنید. این امر به شما امکان می‌دهد از نگاه شخص بیرونی، با توانایی‌ها و نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید، از کارهایی که به‌درستی انجام می‌دهید مطلع شوید و کاستی‌های سیستم‌های فعلی را برطرف کنید و سازمانی کارا و اثربخش داشته باشید.

 

نتیجه‌گیری

استخدام مشاور منابع انسانی راهی عالی برای رسیدگی به امور روابط شغلی شماست. آنها در این زمینه حرفه‌ای هستند و می‌توانید در انجام کارها به آنها اعتماد کنید. آن‌ها می‌توانند برای بسیاری از موارد مانند استخدام کارمندان جدید، برنامه‌ریزی و اجرای آموزش و مدیریت عملکرد کمک فوق‌العاده‌ای کنند. آنها همچنین شرکت شما را با کلیه قوانین و مقررات کاری سازگار خواهند کرد. مشاوران منابع انسانی همچنین می‌توانند مشاوره‌ای به شما ارائه دهند تا به شرکت شما در پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کمک کند.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.