استفاده از مربیگری اجرایی در منابع انسانی چه اثری دارد؟

به نظر شما مربیگری اجرایی در منابع انسانی چه نقشی ایفا می‌کند؟ و یک مربی اجرایی چطور می‌تواند به توسعه و پیشرفت رهبران منابع انسانی کمک کند؟ در این مقاله همراه ما باشید تا تجربه جذاب و خواندنی جسیکا میلر- مرل (Jessica Miller-Merrell) بنیان‌گذار Workology از مربیگری اجرایی را با هم مرور کنیم.

به‌عنوان رهبران منابع انسانی ما نقش مهمی در حصول اطمینان از حمایت تیم از توسعه و یادگیری مداوم داریم. ما در ردیف بودجه آیتم‌هایی برای توسعه حرفه‌ای داریم. اما به عنوان رهبران منابع انسانی برنامه‌های یادگیری خودمان اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند و فراموش می‌شوند. من دوست دارم از مثال «ماسک اکسیژن خود را بزنید» در اینجا استفاده کنم.

ماسک اکسیژن خود را بزنید
ماسک اکسیژن خود را بزنید

 

اگر تجربه یک سفر هوایی را داشته باشید. حتماً این جمله را از زبان مهماندار هواپیما شنیده‌اید که در صورت بروز شرایط اضطراری قبل از هر گونه اقدام برای کمک به اطرافیان لطفاً ابتدا ماسک اکسیژن خود را روی صورت بگذارید.

شما برای اینکه بتوانید از تیم خود حمایت کنید باید از خودتان شروع کنید. شما باید بتوانید برای یادگیری و پیشرفت خود وقت بگذارید تا بتوانید به‌روزترین اطلاعات را در مورد روندها و فناوری در صنعت داشته باشید. تا تیم خود را به سمت ارتقای مهارت، هدایت کنید.

در سال 2018 من معنای واقعی برخورد با موانع را تجربه کردم. من می‌خواستم همه کارها را انجام دهم. از کار با رهبران منابع انسانی، صحبت با متخصصان در مورد روندها، پیش‌بینی‌ها و آخرین فناوری‌ها، از طراحی راه حل برای مشتری، کار روی وب‌سایت خودم تا ماندن تا پاسی از شب فقط برای چک کردن ایمیل‌ها و رساندن صندوق ورودی (ایمیل‌های دریافتی) به عددی نزدیک به صفر و… . لیست کارها بی‌پایان بود. اما من احساس نمی‌کردم در حال رشد هستم، بنابراین مجبور شدم ماسک خود را روی صورتم بگذارم.

نقش مربیگری اجرایی در پیشرفت منابع انسانی

من یک انتخاب آگاهانه برای اختصاص کامل زمان به پیشرفت و رشد شخصی خود انجام دادم. در سمینارها و کارگاه‌ها شرکت کردم، مربی اجرایی استخدام کردم، ساعت‌ها کلاس و دوره آموزشی گذراندم و تمام‌وقت آزاد خود را صرف مطالعه کتاب کردم. این کار واقعاً سخت بود. زیرا برنامه من طوری بود که باور داشتم اگر بیش از 60 ساعت در هفته کار نکنم در شغل، زندگی و حرفه‌ام موفق نخواهم بود. اما من اشتباه می‌کردم. ارزش واقعی نقش من به‌عنوان مشاور و متخصص منابع انسانی به دانش، منابع و تخصص من بود. نه به تعداد ساعاتی که به‌طور مستمر کار می‌کردم. پس بهترین راه، استفاده از مربیگری اجرایی برای پیشرفت در منابع انسانی بود.

این پست ممکن است برای شما مفید باشد
قانون بی اهمیتی پارکینسون، شرکت‌های بزرگ را می‌کشد

وقتی روی این موارد کار می‌کردم متوجه شدم که بسیاری از رهبران و متخصصان منابع انسانی دقیقاً همان چیزی را تجربه می‌کنند که من تجربه کردم. ما فرصت‌های رشد حرفه‌ای را از دست دادیم. زیرا بر آنچه امروز باید انجام دهیم تمرکز کردیم یا نیازهای شرکت خود را به جای توسعه خود در اولویت قراردادیم و رشد حرفه‌ای را به‌عنوان یک چیز تجملاتی در نظر گرفتیم. درحالی‌که زمان می‌گذرد چه روی خودمان سرمایه‌گذاری کنیم چه روی چیز دیگری!

پس چگونه می‌توانیم میان پیشرفت شغلی و حرفه خود تعادل ایجاد کنیم؟

من شروع به کار با یک مربی اجرایی کردم. متخصصی برای ارزیابی زندگی خود به‌کار گرفتم و او به من توصیه کرد که چه‌کارهایی را می‌توانم بهتر انجام دهم و چه‌کارهایی را باید کم‌تر انجام دهم. من دریافتم که توسعه شخصی دشوار است. این امر مستلزم آن است که با مواردی روبه‌رو شویم که از آنها اجتناب می‌کردیم یا کلاً از آنها بی‌خبر بودیم. داشتن یک مربی اجرایی که وظیفه او بازخورد صادقانه است -که گاهی شنیدن آن دشوار اما ضروری است- می‌تواند بینشی را ارائه دهد که ما به‌تنهایی قادر به دستیابی به آن نیستیم. شاید این مثال را شنیده باشید شخصی را می‌برند که برای اولین بار جنگلی را تماشا کند. دوربینی را هم به او می‌دهند تا جنگل را دقیق‌تر ببیند. بعد از او می‌پرسند: جنگل را می‌بینی؟ چطور است؟ او در جواب می‌گوید جنگل زیبایی باید باشد. البته اگر درختان بگذراند بهتر خواهم دید.

این مثال نشان می‌دهد که وقتی بیش‌ازحد بر جزئیات تمرکز کنیم، از دیدن کل باز می‌مانیم. به عبارت دقیق‌تر به دلیل اینکه بیش‌ازحد درگیر یک موقعیت هستیم از درک آن ناتوان خواهیم بود.

این پست ممکن است برای شما مفید باشد
یادگیری از مربیگری اجرایی در منابع انسانی
مربی اجرایی
مربیگری اجرایی در منابع انسانی به شما در درک موقعیت کمک خواهد کرد.

 

توسعه حرفه‌ای با رویکرد جدید

آنچه من از تجربه خود آموختم این است که توسعه حرفه‌ای دیگر از مدل سنتی یعنی شرکت در سمینارها و جلسات پانلی در کنفرانس‌ها تبعیت نمی‌کند. (درحالی‌که اینها هنوز کاملاً مرتبط هستند) در سطح رهبری جستجوی جوامعی از رهبران منابع انسانی همفکر که در آنجا می‌توانید با حمایت همتایان خود همراه با مربیگری یک به یک یاد بگیرید رواج بیشتری یافته است.

به دستور مربی اجرایی خود من تفویض اختیار کردم. راه‌هایی را برای سریع‌تر انجام دادن برخی کارها پیدا کردم. برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه چگونه می‌خواهم روز کاری و حرفه‌ای ام را بگذرانم وقت گذاشتم. به‌طور اتفاقی این اتفاق افتاد در همان زمان که من این کشف را کردم در حال تصحیح و افزودن منابع یادگیری گسترده برای دوره‌های Workology برای آماده‌سازی آزمون گواهینامه و آزمون منابع انسانی Ace بودم. گام طبیعی بعدی تمرکز بر چگونگی تکرار موفقیت یکسان برای رهبران منابع انسانی بود.

توسعه شخصی و حرفه‌ای خود را در منابع انسانی افزایش دهید.

آینده یادگیری، شخصی‌سازی‌شده و سفارشی است و مربیگری اجرایی یک مجموعه ابزار توسعه شخصی کاملاً جدید است. افزودن یک برنامه اجرایی به رهبران منابع انسانی اجازه می‌دهد تا با یک متخصص که پشتیبانی، راهنمایی و ساختار ارائه می‌دهد کار کنند. این یک تمرین منفعلانه نیست. نشستن در کلاس برای یادگیری و گذراندن واحدهای درسی نیست. سرمایه‌گذاری در وقت و مسئولیت‌پذیری شما این است که با متخصصی کار کنید که می‌تواند دید بیرونی داشته باشد و با شما همکاری کند تا بتوانید بهترین موقعیت را برای پیشرفت شغلی داشته باشد. این یک گام برای ایجاد طرز فکر رشد است و به شما نقشه‌ای می‌دهد تا با آن برای پیشرفت شغلی خود کار کنید.

 

منبع: workology.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.