برای استخدام نسل Z آماده‌اید؟

به افرادی که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ به دنیا آمدند، نسل Z گفته می‌شود. نسلی که بی‌صبرانه مشتاق برای ورود به دنیای کار است و از هر ده نفر آن‌ها تنها یک نفر برای ورود به بازار کار تا پایان فارغ التحصیلی خود صبر می‌کند. این نسل ارزش‌ها، ترجیحات و اولویت‌های بسیار متفاوتی نسبت به نسل‌های قبلی هنگام جستجوی شغل دارد. به همین خاطر، برای جذب این افراد، کارفرمایان هم باید طرز فکر خود را در مورد استخدام تغییر دهند. شما برای استخدام و نگهداشت نسل Z آماده‌اید؟ به نظر شما آن‌ها چه کانال‌هایی را برای جستجوی شغل انتخاب می‌کنند؟ آیا مهم‌ترین عواملی که نسل Z برای پذیرش یک شغل در نظر می‌گیرد را می‌شناسید؟

هر زمان که نسل جدیدی وارد بازار کار شود، کارفرمایان با انواع چالش‌های جدید روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها در این شرایط باید نگاهی نو به جذب استعداد داشته و استراتژی‌های استخدام را بازطراحی کنند. در سال‌های اخیر نسل Z وارد بازار کار شده است و استخدام نسل Z همراه با فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی بوده است. آگاهی و شناخت ویژگی‌ها، تمایلات و خواسته‌های این نسل به کارفرمایان برای استخدام و نگهداشت موفقیت‌آمیز آن‌ها کمک خواهد کرد.

اگر هنوز برای استخدام نسل Z آماده نیستید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

استخدام نسل Z چه مزایایی برای سازمان شما دارد؟

کارکنان نسل Z می‌توانند مزایای زیادی برای سازمان شما به ارمغان بیاورند. این مزایا به خاطر پرورش آن‌ها در دنیای تکنولوژیک و نگرش‌هایی است که دارند. مانند:

پذیرش تفاوت‌های اجتماعی

به‌طور کلی، نسل Z برای ارتباطات بین فرهنگی ارزش زیادی قائل است. در محل کار، پذیرش تفاوت‌های فرهنگی به معنای همکاری بیشتر افراد است. این نوع نگرش، منجر به کاهش موارد تبعیض یا آزار و اذیت در محل کار می‌شود.

بومیان واقعی دیجیتال

نسل Z با تکنولوژی بزرگ شده است. همین نشان می‌دهد، آن‌ها هم در داخل و هم در خارج از محیط کار، باهوش‌ترین نسل از فناوری هستند. فناوری همچنان در حال پیشرفت است و داشتن افراد بومی دیجیتال به‌عنوان بخشی از تیم کاری شما می‌تواند به تسهیل انتقال فناوری کمک کند و کسب‌وکار شما را در لبه پیشرفت نگه دارد.

استخدام نسل Z: نسل دیجیتال
نسل Z تفاوت‌­های زیادی با بقیه نسل‌ها دارد و شناخت و مطالعه این نسل برای استخدام و مدیریت آن­ها ضروری است.

علاقه‌مند به نوع کار

نسل Z بیشتر با کار هدفمند، انگیزه پیدا می‌کنند تا دریافتی‌های کلان. این نسل بین شغلی با درآمد بهتر اما خسته کننده و کاری پویا با درآمد کم‌تر، اغلب دومی را ترجیح می‌دهند. بنابراین می‌توانند سرمایه اساسی برای رشد و نوآوری شرکت باشند.

این پست ممکن است برای شما مفید باشد
جذب و استخدام A-Player: مزیت رقابتی پایدار سازمان‌ها

برای استخدام نسل Z چه اقداماتی لازم است؟

آگاهی از نحوه جذب و چگونگی برقراری ارتباط بین نسل‌ها یک نکته کلیدی در جذب استعدادهای برتر است. برای استخدام نسل Z این اقدامات را انجام دهید.

1- تکنیک‌های استخدام را برای نسل Z سفارشی کنید

نسل Z ارزش‌های متفاوتی نسبت به پیشینیان خود دارد. بنابراین، باید تکنیک‌هایی برای هدف قرار دادن نسل Z به‌کار بگیرید. به‌عنوان‌مثال، کارفرمایان می‌توانند برای استخدام نسل Z بر شبکه‌های اجتماعی و همکاری با اینفلوئنسرها تمرکز کنند.

حتی ممکن است لازم باشد با مشاورهای جذب و استخدام مشورت کنید تا یاد بگیرید که چگونه سازمان و فرهنگ شرکت خود را برای جذب استعدادهای این نسل متناسب کنید.

2- از برنامه ارجاع کارکنان استفاده کنید

جالب است بدانید اولین کانال کاریابی برای نسل Z ارجاع کارکنان است. بیش از ۶۰ درصد از کارجویان نسل Z می‌گویند که ارجاع کارکنان فعلی یا سابق روش مورد علاقه آن‌ها برای آگاهی در مورد کارفرمایان بالقوه است.

این نسل هنگام جستجوی کارفرمایان بالقوه به ارجاعات متکی است. بنابراین برای استخدام نسل Z روی کارکنان فعلی خود حساب کنید. از کارکنان سازمان دعوت کنید تا زندگی کاری خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و زمانی که موقعیت‌های شغلی جدیدی ایجاد می‌شود، در اشتراک‌گذاری گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی کمک کنند.

3- آنلاین باشید

همان‌طور که اشاره شد، نسل Z از افراد بومی دیجیتال، تشکیل شده است. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت می‌تواند به جذب این متقاضیان کمک کند. درخواست‌های شغلی آنلاین از سال ۲۰۰۵ دو برابر شده است، زیرا هزاره‌ها شروع به ورود به نیروی کار کردند و این روند برای نسل Z نیز افزایشی است. امکان تحقیق درباره یک شرکت از طریق وب سایت، پروفایل رسانه‌های اجتماعی یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی برای متقاضیان نسل Z مهم است.

4- بر رشد و توسعه تمرکز کنید

بسیاری از افراد نسل Z برای ورود به دنیای کار بر رشد حرفه‌ای تمرکز خواهند کرد. تمایل آن‌ها به مورد حمایت و راهنمایی قرار گرفتن بخش مهمی در استخدام آن‌ها خواهد بود. تطبیق فرآیند مدیریت عملکرد، ایجاد فرصت‌های توسعه و پیشرفت، تشویق تفکر خلاق و بازخورد موثر روش‌هایی است که کارفرمایان می‌توانند برای ایجاد حس رضایت در کارکنان نسل Z انجام دهند.

پیشرفت شغلی
نسل Z برای ورود به دنیای کار بر رشد حرفه‌ای تمرکز خواهد کرد.

 

برای نسل Z وجود فرصت‌های توسعه بسیار مهم است. آن‌ها نه تنها در نقش‌های خود باید پیشرفت کنند، بلکه باید بتوانند مهارت‌های جدیدی را نیز توسعه دهند. کارفرمایان باید یک بازار استعداد داخلی ایجاد کنند تا کارکنان بتوانند فرصت‌هایی را که به آن‌ها علاقه دارند شناسایی کرده و مسئولیت‌های خارج از نقش فعلی خود را آزمایش کنند.

این پست ممکن است برای شما مفید باشد
انتخاب کارکنان بر اساس مهارت یا شخصیت؟

5- هدف و ارزش را برجسته کنید

نسل Z می‌خواهند کارشان معنادار باشد. برای آن‌ها انجام کار، کافی نیست، کارمندان نسل Z باید «چرایی» آن را بدانند. هنگام استخدام کارکنان نسل Z، برجسته کردن هدف شرکت یا ارزش یک موقعیت می‌تواند ابزار مفیدی برای متقاعد کردن آن‌ها باشد.

برای نسل Z موقعیت شغلی از برند شرکت مهم‌تر است. آن‌ها با احتمال دو برابر شغل رویایی خود را در شرکتی که نمی‌شناسند دنبال می‌کنند، به جای یک موقعیت شغلی معمولی در شرکتی که نام آن شناخته شده است. آن‌ها بیشتر به موقعیت شغلی علاقه‌مند هستند تا پرستیژ شرکت.

مزایای مطلوب ایجاد کنید

مزایا همیشه مهم بوده‌اند. اما نوع مزایایی که کارفرمایان در اولویت قرار داده‌اند در چند نسل اخیر تغییر کرده است. نسل X که بین سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۸۰ به دنیا آمد، مزایایی را که حول محور زندگی خانوادگی بود، از جمله زمان انعطاف‌پذیر، مرخصی والدین و مراقبت از کودک را در اولویت قرار می‌داد. برای استخدام نسل Z به نظر می‌رسد، مزایایی را که بیشتر حول محور توسعه حرفه‌ای و امنیت شغلی است، باید ایجاد کرد.

موقعیت جغرافیایی را ملاک قرار ندهید

در استخدام نسل Z نباید به موقعیت جغرافیایی آن‌ها توجه کنید. زیرا این افراد مکان جغرافیایی را یک محدودیت تلقی کرده و دوست دارند بدون توجه به محل زندگی‌شان، دورکاری را بپذیرند. از آنجایی که نسل Z اغلب به ابزارهای دیجیتال مسلط‌تر هستند، آن‌ها ترجیح می‌دهند از خانه یا هر جایی که راحت هستند کار کنند. برای استخدام نسل Z باید نسبت به زمان و مکان کار انعطاف‌پذیر باشید.

استخدام نسل Z و دورکاری
برای استخدام نسل Z در مورد زمان و مکان کار انعطاف‌پذیر باشید.

 

اولویت‌ها و تفاوت‌های نسل Z را درک کنید

درک ساده از این نسل، این‌که آن‌ها چه کسانی هستند و چه چیزی به آن‌ها در کار انگیزه می‌دهد، برای استخدام و حفظ موفقیت‌آمیز نسل Z ضروری است. به‌عنوان نسلی که در زمان تغییرات اجتماعی سریع و قابل توجه رشد کرده است، سازگاری و درک برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.