فرمول ساخت برند کارفرمایی بر اساس تجربه 13 مدیر ارشد شرکت‌های بزرگ

یکی از دغدغه‌های مدیران امروز باید ساخت و تقویت برند کارفرمایی باشد. زیرا برند کارفرمایی است که سازمان را بر سر زبان‌ها می‌اندازد و بر اعتبار و شهرت آن اثر می‌گذارد. حتماً می‌توانید حدس بزنید که چرا اکثر افراد؛ گوگل، اپل، وال مارت، تویوتا و … را می‌شناسند و آرزو دارند روزی در آنجا کار کنند؟ بله، برند کارفرمایی.

برند کارفرمایی تصویری است که کارکنان فعلی و افراد جامعه از یک سازمان دارند. هرچه این تصویر مثبت‌تر باشد یعنی سازمان ازنظر کارکنان و افراد بیرونی، محیط مطلوب‌تری برای کار است. لحظه‌ای فکر کنید:

  •  اگر به گذشته برگردید، حاضرید برای کار سازمان فعلیتان را انتخاب کنید؟
  • آیا همکارانتان همیشه قدردان سازمان هستند و در محافل اجتماعی سنتی و آنلاین از آن تعریف و تمجید می‌کنند؟
  • آیا دوستان و آشنایان شما تمایل دارند از طریق شما برای سازمانتان رزومه ارسال کنند؟

چنانچه پاسخ شما به سؤالات بالا بله باشد، یعنی سازمانتان در ساخت برند کارفرمایی موفق بوده است. طبق گزارش وب‌سایت glassdoor در سال 2018 سازمان‌های دارای برند کارفرمایی خوب هزینه کمتری صرف استخدام می‌کنند. کارکنانشان عملکرد بهتری دارند. نرخ غیبت و جابه‌جایی نیروی کار آنها کمتر است. بهره‌ورترند و در رقابت پیروز.

پس همان‌طور که یک داوطلب شغلی می‌کوشد تا به بهترین نحو توانمندی‌ها و مهارت‌های خودش را به سازمان مقصد نشان دهد، سازمان هم باید تلاش کند تصویر بهتری از خود بسازد تا بتواند بهترین استعدادها را شکار کند. به‌ویژه در شرایط فعلی که پاندمی کرونا بر جذب و حفظ استعدادها نیز اثر گذاشته و سازمان‌ها را از این لحاظ با مشکل مواجه کرده است.

در این مقاله سعی کرده‌ایم تجربه 13 مدیر موفق دنیا را در ساخت برند کارفرمایی برای شکار استعدادها مطرح کنیم. اگر دوست دارید از این تجربه‌ها مطلع شوید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

1- MARIAMA EGHAN، رئیس برند جهانی استعداد در DROPBOX

معرفی DROPBOX

Dropbox جایی است که با سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری به بیش از 500 میلیون کاربر ثبت‌شده کمک می‌کند اشتراک اطلاعات داشته باشند. دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو قرار دارد. همچنین دارای مراکز فنی در سیاتل و آستین است.

نظر MARIAMA EGHAN در مورد ساخت برند کارفرمایی

MARIAMA EGHAN نقش حمایت مادی و فرهنگی Dropboxers را در ساخت برند کارفرمایی مؤثر می‌داند. او بر این باور است که اگر از کارکنان خود مراقبت نکنیم نمی‌توانیم محصولات عالی بسازیم. بنابراین سعی می‌کنیم از طریق مزایای رقابتی زیاد به آنها کمک کنیم.

این مزایا در Dropboxers شامل 24 هفته مرخصی والدین با حقوق، دسترسی به خدمات بهداشت روان از طریق Modern Health، کمک‌هزینه سخاوتمندانه برای مراقبت‌های سلامتی یا سایر نیازهاست.

ساخت برند کارفرمایی: مزایای سازمانی
سرمایه‌گذاری برای کارکنان باعث احساس تعلق آنها می‌شود.

 

به عقیده MARIAMA EGHAN سرمایه‌گذاری بر روی کارکنان، خانواده و رفاه آنها باعث می‌شود کارکنان بدانند که آنها را می‌بینید و می‌شنوید. در این صورت کارکنان نسبت به شما احساس تعلق خواهند داشت. این عامل برند کارفرمایی شما را می‌سازد.

MARIAMA EGHAN می‌گوید یکی دیگر از اقدامات ما در این راستا این است که برنامه‌های خود را در معرض دید قرار می‌دهیم. شاید ریا به نظر برسد. اما همین‌که دیگران محتواها و کمپین‌ها و برنامه‌هایی که تدارک دیدیم را ببینند و به آن علاقه‌مند و جذب شوند معیاری است برای ردیابی اثرگذاری برند کارفرمایی ما. هرچه برند کارفرمایی ما اثرگذارتر باشد، در جذب و حفظ استعدادها بهتر خواهیم بود.

2- KATE MANTHEI بازاریاب جذب و برند کارفرما برای آمریکای شمالی در THOUGHTWORKS

 معرفی ThoughtWorks

ThoughtWorks یک مشاور نرم‌افزاری است که به مشتریان در طراحی، ساخت و اجرای محصولات دیجیتالی کمک می‌کند. در طول بیش از 25 سال، این شرکت به طیف گسترده‌ای از مشتریان کمک کرده است تا مشکلات پیچیده تجارت را از طریق فناوری پیشرفته حل کنند. ThoughtWorks مستقر در شیکاگو است.

نظر KATE MANTHEI در مورد ساخت برند کارفرمایی

KATE MANTHEI معتقد است برای ساخت برند کارفرمایی انتخاب پیام و توسعه استراتژی داستان‌سرایی مهم است. ThoughtWorks با بیان داستان و پیام‌هایی نظیر

  • شما به‌عنوان یک اندیشمند آزاد هستید که بلند پروازانه ترین چالش‌ها را جستجو کنید.
  •  آزادانه مسیرهای شغلی را تغییر دهید.
  •  از فناوری به‌عنوان ابزاری برای تغییر اجتماعی استفاده کنید.
  •  و آزاد باشید که خود باشید.

توانست داستان کارکنان خود را که از طریق فناوری تأثیر فوق‌العاده‌ای برجهان می‌گذارند، به اشتراک بگذارد و توانست برند کارفرمایی خود را بر اساس این داستان‌ها مطرح و موفق کند.

با پیام و داستان می‌توانید رسالت و ارزش‌های سازمان و تجربه مثبت کارکنان را بیان کنید. گفتن قصه سازمان گفتن همان چیزی است که کمک می‌کند استعدادهای برتر را جذب کنید. زیرا در آن از تجربه مثبت کارکنان می‌گویید. تجربه عالی کارکنان برند کارفرمایی را تقویت می‌کند. برند کارفرمایی خوب هم بهترین داوطلبان شغلی را به سمت شما سوق می‌دهد.

ساخت برند کارفرمایی: داستان سرایی
گفتن قصه سازمان گفتن همان چیزی است که کمک می‌کند استعدادهای برتر را جذب کنید.

 

KATE MANTHEI بر این باور است که سازمان باید در ترویج داستان‌هایی که بازتاب‌دهنده مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌هایش است موفق شود. این موضوع باعث موفقیت سرمایه‌گذاری سازمان بر روی برند کارفرمایی می‌شود و جذب استعدادها را راحت‌تر می‌کند.

3- DEVIN ROGOZINSKI رئیس بازاریابی استعداد در ATLASSIAN

 معرفی ATLASSIAN

Atlassian نوعی فناوری اصلی را ایجاد می‌کند که در جعبه‌ ابزار فنی تیم‌های مهندسی یافت می‌شود. این شرکت در سیدنی استرالیا تأسیس شد و در سراسر ایالات‌متحده از جمله سانفرانسیسکو، نیویورک و آستین دارای دفتر است.

 نظر DEVIN ROGOZINSKI در مورد ساخت برند کارفرمایی

ازنظر DEVIN ROGOZINSKI یکی از مهم‌ترین جنبه‌های برند کارفرمایی شفافیت است. منظور از شفافیت به اشتراک‌گذاری تجربه کارکنان از کار در سازمان است.

ساخت برند کارفرمایی: شفافیت
یکی از مهم‌ترین جنبه‌های برند کارفرمایی شفافیت است.

 

در ATLASSIAN این کار از طریق نشر تجربه‌ها در خبرنامه‌های ماهانه یا منابع معرفی داوطلبان صورت می‌گیرد. هدف بیان آزادانه و شفاف تجارب این است که افراد بتوانند قبل از عضویت در ATLASSIAN، تصمیم شغلی آگاهانه‌ای بگیرند.

این پست ممکن است برای شما مفید باشد
5 نمونه شگفت‌انگیز از ساخت برند کارفرمایی در اینستاگرام

DEVIN ROGOZINSKI می‌گوید از طریق سنجش میزان شهرت سازمان به عنوان یک مکان عالی برای کار ازنظر داوطلبان شغلی سابق می‌توان موفقیت برند کارفرمایی را محک زد.

4- LIZ GELB-O’CONNOR رئیس جهانی برند کارفرمایی و بازاریابی در ADP

 معرفی ADP

نرم‌افزار خودکار پردازش داده یا ADP توسط متخصصان مالی و منابع انسانی برای مدیریت کارکردهای دیجیتالی، ارائه مزایا، مدیریت مالیات و پرداخت حقوق کارکنان استفاده می‌شود.

نظر LIZ GELB-O’CONNOR در مورد ساخت برند کارفرمایی

LIZ GELB-O’CONNOR معتقد است تمایز فناوری می‌تواند برند کارفرمایی را شکل دهد. حدود 18 ماه پیش ADP تصمیم گرفت یک تجربه شغلی جداگانه را برای استخدام استعدادهای فنی ایجاد کند. درنتیجه tech.adp.com متولد شد. یک سایت شغلی برای مشاغل فنی. اگرچه این سایت در اوج بیماری همه‌گیر کرونا راه‌اندازی شد، اما میزان تعاملاتی که ایجاد کرد شگفت‌انگیز است.

LIZ GELB-O’CONNOR می‌گوید یک قصه‌گو باشید. از تجارب خاص کارکنان خود داستان‌پردازی کنید. ساختن برند کارفرمایی چیزی فراتر از ایجاد یک کمپین بازاریابی است. نمایشی واقعی از آنچه شرکت شما را منحصربه‌فرد می‌کند ارائه دهید.

5- JENNIFER BURNS مدیر ارشد برند استعداد در DISCOVER FINANCIAL

معرفی DISCOVER FINANCIAL

DISCOVER FINANCIAL به کاربران و مشاغل کمک می‌کند تا سالانه بیش از 400 میلیارد دلار از طریق خدمات بانکی و پرداختی مستقیم خود جابجا کنند. همچنین این شرکت تعدادی محصول اعتباری و وام برای مشتریان و مشاغل در نظر گرفته است.

نظر JENNIFER BURNS در مورد ساخت برند کارفرمایی

JENNIFER BURNS معتقد است سرمایه‌گذاری بر پتانسیل و ارزش کارکنان برای منحصربه‌فرد کردن آنها و همسو نمودن آنها با فرهنگ سازمانی، برند کارفرمایی را شکل می‌دهد. او همچنین بر این باور است که به اشتراک گذاری تجربه کارکنان با سایرین مهم است. برای همین DISCOVER FINANCIAL در سال 2020 کانال‌های اجتماعی شغلی جدیدی را در اینستاگرام و فیس بوک راه‌اندازی کرد. امسال هم برنامه‌هایی برای راه‌اندازی توییتر دارد.

هدف این است که به کارکنان اجازه داده شود تجربیات خود در مورد دلیل انتخاب شغل در این سازمان را به اشتراک بگذارند. از این طریق داوطلبان شغلی نیز دسترسی بیشتری به موارد خاص سازمان خواهند داشت.

6- BETSIE HUNDT متخصص بازاریابی جذب و استخدام در DYNATRACE

معرفی DYNATRACE

مشاغل از خدمات Dynatrace برای نظارت، بهینه‌سازی و مقیاس‌گذاری برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. بستر اطلاعات نرم‌افزاری این شرکت نظارت بر زیرساخت‌ها، ریز خدمات، امنیت، ابزارهای ساخت UX و ابزارهای تجزیه‌وتحلیل را ارائه می‌دهد و از محیط‌های چند ابری پشتیبانی می‌کند.

نظر BETSIE HUNDT در مورد ساخت برند کارفرمایی

BETSIE HUNDT معتقد است آنچه یک سازمان را متمایز می‌کند، فداکاری و اشتیاق همه کارکنان به محصول است. در Dynatrace هم این تعهد مسری است و تلاش می‌شود تا این موضوع از طریق فیلم‌ها و گرافیک ثبت شود. هدف برجسته کردن تجربه زندگی کارکنان، نقش آنها و دلیل افتخار آنها به کار در Dynatrace است.

BETSIE HUNDT همچنین می‌گوید که برای ساخت برند کارفرمایی تولید فیلم‌های بیشتر از شرح مشاغل و نحوه جامعه پذیری و نشر آن مهم است. این کار مدرن سازی رویکرد استخدام و ارتباط با داوطلبان را تسهیل می‌کند.

7- PREEYA PRASAD مدیر برند استعداد در CISCO MERAKI

معرفی CISCO MERAKI

CISCO MERAKI از مراکز فنی خود در سراسر کشور (ازجمله سانفرانسیسکو و شیکاگو) محصولات امنیتی شبکه، خدمات مدیریت دستگاه تلفن همراه و سنسورهای محیطی را برای محافظت از زیرساخت‌های IT با کنترل ابر ارائه می‌دهد.

نظر PREEYA PRASAD در مورد ساخت برند کارفرمایی

PREEYA PRASAD معتقد است برای ساخت برند کارفرمایی باید کارکنان خود را به قهرمانان برند تبدیل کنید. زیرا کارکنان بهترین سرمایه سازمان و عنصر حیاتی برند استعداد آن هستند. او می‌گوید«داوطلبان شغلی برند را باور ندارند. آنها کارمندان را باور دارند».

پس ضروری است که تجربه مثبت، داستان‌پردازی زیبا و صدای کارکنان خود را به‌صورت معتبر ثبت کنیم. یک راه این است که کارکنان به بخشی مهم در استراتژی محتوای برند استعداد سازمان تبدیل شوند. هرچه استراتژی محتوای کارکنان سازمان قوی‌تر باشد، برند استعداد سازمان نیز قوی‌تر خواهد بود.

PREEYA PRASAD بر این باور است که استراتژی برند استعداد سازمان زمانی درست‌کار می‌کند که کارکنان به برند کارفرمایی که خود ایجاد کرده افتخار کنند. درواقع مشارکت فعالانه کارکنان در فعالیت‌های بازاریابی استخدام سازمان، تهیه وبلاگ‌ها و فیلم‌های استخدام، داستان پردازی‌های مؤثر و … برای نمایش تجربه مثبت خود در سازمان، موفقیت در ساخت برند کارفرمایی را نشان می‌دهد.

8- KARA HENDRICK مدیر ارشد برند کارفرما در CHEWY

معرفی CHEWY

Chewy بر تجارت الکترونیکی محصولات حیوانات خانگی از مواد غذایی و مکمل‌ها گرفته تا خوراکی‌ها و اسباب‌بازی‌ها می‌پردازد. دفتر مرکزی این شرکت در هر دو ساحل دانیا، فلوریدا و بوستون، ماساچوست قرار دارد و دارای دفاتر فناوری در سیاتل و مینیاپولیس است.

نظر KARA HENDRICK در مورد ساخت برند کارفرمایی

KARA HENDRICK بر این باور است که رویکردهای مختلف برای بازاریابی جذب استعداد وجود دارد. اما یکی از مهم‌ترین رویکردها ساخت برند کارفرمایی است. برای استعدادها دیگر موقعیت و نقش اهمیت ندارد. بلکه برای آنها مهم است به مکانی بپیوندند که به آنها امکان می‌دهد پتانسیل خود را بسازند، رشد دهند و آزاد کنند.

برای سنجش میزان موفقیت برند کارفرمایی می‌توان میزان بازدید از سایت شغلی، نمایش یک پست در خصوص سازمان در شبکه‌های اجتماعی و … را بررسی کرد. همچنین می‌توان نظرات داوطلبان شغلی در مورد سازمان را جویا شد. اینکه چگونه آنها از نقش شغلی سازمان مطلع شده‌اند و چرا تصمیم گرفته‌اند که به Chewy بپیوندند در ساخت برند کارفرمایی مهم است.

9- RILEY STEFANO مدیر بازاریابی جذب و استخدام در DATADOG

 معرفی DATADOG

Datadog از طریق سرویس نظارت ترکیبی ابر، به سازمان‌ها کمک می‌کند چابکی و کارایی برنامه‌های تجاری خود بهبود دهند. Datadog که موردعلاقه تیم‌های DevOps است، بیش از 200 کلید یکپارچه‌سازی در اختیار دارد که در کل مجموعه DevOps قابل‌استفاده است.

این پست ممکن است برای شما مفید باشد
چگونه یک مصاحبه خروج اثربخش برگزار کنیم؟

نظر RILEY STEFANO در مورد ساخت برند کارفرمایی

ازنظر RILEY STEFANO کارکنان بزرگ‌ترین مدافع و قهرمان سازمان درزمینه تقویت و ساخت برند کارفرمایی هستند. پس سازمان باید مطمئن شود که در حال ساختن برندی است که کارمندانش به آن افتخار می‌کنند.

سازمان می‌تواند تجربیات مثبت و داستان‌های کارکنان خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. برای این کار باید به کارکنان امکان دهد محتوای مدنظر در مورد سازمان را در کانال‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ به نمایش بگذارند.

یکی از راه‌های خلاقانه‌ای که Datadog برای توصیف بیشتر روایت زندگی کاری کارکنان در فضای مجازی به‌کار گرفته “گفتگو شو” در لینکدین است. “گفتگو شو” مکالمه چهار دقیقه‌ای با یک کارمند برای شرح خلاصه‌ای از نقش شغلی، تیم و چالش‌های کاریش است. با این کار از طریق برجسته‌سازی کارکنان به آنها کمک می‌کنیم تا برند شخصی خود را در این فضا ایجاد کنند. همچنین نزد داوطلبان شغلی خود اعتبار بیشتری کسب می‌کنیم و می‌توانیم برند کارفرمایی خود را تقویت کنیم.

RILEY STEFANO بر این باور است با دریافت بازخورد از داوطلبان شغلی می‌توان فهمید که برند کارفرمایی تا چه اندازه مطرح است. داوطلبان شغلی سازمان بهترین منبع حقیقت آن هستند. بنابراین باید از آنها پرسید که چه چیزی آنها را به سازمان جذب کرده است. مواردی که آنها مطرح می‌کنند باعث می‌شود سازمان بتواند به ابتکاراتی در راستای تقویت برند کارفرمایی دست یابد.

10/11- DARA O’CONNELL مدیر بازاریابی برند استعداد و MEGAN  CARLISLE مدیر برنامه برند استعداد در TWITTER

 معرفی TWITTER

TWITTER به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و سریع‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است. کارکنان TWITTER به ساخت زیرساخت‌هایی که از مکالمه عمومی پشتیبانی می‌کند افتخار می‌کنند. دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو اعلام کرد که به برخی از کارکنان اجازه می‌دهد تا پس از رفع بیماری همه‌گیر کرونا به‌طور دائمی از خانه به‌کار خود ادامه دهند.

نظر DARA O’CONNELL و MEGAN CARLISLE در مورد ساخت برند کارفرمایی

ازنظر DARA O’CONNELL و MEGAN CARLISLE افرادی که در سازمان کار می‌کنند، برای برند کارفرمایی مهم‌ترین عنصر هستند. آنها در قلب همه‌کارهای سازمان قرار دارند. سازمان باید از طریق صدای کارکنان ستاره برند کارفرمایی خود را پرفروغ کند.

آنها می‌گویند دریافت نظرات کارکنان در خصوص اینکه آیا سازمان آنچه را که طی استخدام به آنها وعده داده بود عملی کرده یا نه، نیز در تقویت برند کارفرمایی مؤثر است.

DARA O’CONNELL و MEGAN CARLISLE همچنین معتقدند ارتباط گرفتن با شرکای داخلی و خارجی برای فهم درک بازار از سازمان مهم است. زیرا این کار کمک می‌کند تا سازمان بفهمد آیا فعالیت‌هایش واقعاً باعث تغییر نحوه مشاهده سایرین و تقویت برندش شده است یا نه.

12- RACHEL DURAN رئیس برند استعداد جهانی در CLOUDERA

معرفی CLOUDERA

مهندسان و دانشمندان داده از پلتفرم ابر داده Cloudera برای تغییر شکل، پرس‌وجو، بهینه‌سازی و پیش‌بینی سیاست‌های امنیتی و حاکمیتی استفاده می‌کنند. این فناوری کل چرخه حیات داده‌ها از دستگاه‌های IOT در منبع تا فرآیندهای آزمایش و تقسیم‌بندی را شامل می‌شود.

نظر RACHEL DURAN در مورد ساخت برند کارفرمایی

RACHEL DURAN بر این باور است که اگرچه Cloudera مبتنی بر کار از راه دور است اما با برنامه‌های جدید (مانند عضویت در کلاس‌های یوگای آنلاین یا کلاس‌های آشپزی تیم مجازی) توانسته راه‌های جدید ارتباط خارجی را برای تقویت برند کارفرمایی خود ایجاد کند.

برندسازی در زمان کار در منزل
در زمان دورکاری کارکنان از برندسازی کارفرمایی غافل نشوید.

 

او می‌گوید از طریق رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسانی ایمیل می‌توان به داوطلبان شغلی در هر جایی دسترسی داشت. می‌توان از این طریق فرهنگ شگفت‌انگیز و مزایای سازمان از نظر کارکنان را به نمایش گذاشت و برند کارفرمایی را تقویت کرد.

RACHEL DURAN تمرکز بر ابتکارات کلیدی درزمینه برند استعداد مانند ایجاد تنوع در تیم‌های کاری و فراهم‌سازی زمینه یادگیری را مهم می‌داند. همین‌طور ازنظر او بازسازی سایت شغلی، شرح مشاغل و استراتژی رسانه‌های اجتماعی نیز می‌تواند پایه محکمی در تقویت برند کارفرما باشد.

13- JILL LARSEN مدیر ارشد کارکنان و معاون رئیس اجرایی در PTC

معرفی PTC

PTC به مشاغل کمک می‌کند تا گردش کار داده‌ها را هماهنگ کرده و دستگاه‌های IOT را در سیستم‌های موجود ادغام کنند. این شرکت با تمرکز بر قابلیت اطمینان و کارایی وقت مشتریان را برای سرمایه‌گذاری در نوآوری آزاد می‌کند.

نظر  JILL LARSEN در مورد ساخت برند کارفرمایی

JILL LARSEN بزرگ‌ترین فرصت در برندسازی را تقویت صدای کارکنان در برداشت از سازمان می‌داند. ازنظر او پیدا کردن آنچه سازمان را واقعاً منحصربه‌فرد می‌کند در ایجاد یک برند کارفرمایی متنوع و فراگیر نیز بااهمیت است. اینکه چرا یک داوطلب سازمان را انتخاب می‌کند و چرا کارکنان فعلی باقی می‌مانند؟ نشان از برند کارفرمایی قوی دارد.

به نظر JILL LARSEN فناوری پیشرفته یک سازمان اثر شگرفی در برند کارفرمایی ندارد. بلکه این فرهنگ و ارزش‌های سازمان هستند که از ماندگاری کارکنان حمایت می‌کند. با ادامه بیماری همه گیری کرونا و تغییر به سمت نیروی کار مجازی کشف این‌که چگونه می‌توانید به بهترین نحو فرهنگ خود را حفظ کنید مهم است.

JILL LARSEN معتقد است تقویت برند کارفرمایی امکان‌پذیر بوده و برای انجام آن نیازی به‌صرف میلیون‌ها دلار نیست. کارکنان سازمان صدا دارند. بنابراین سازمان باید مطمئن شود که آن را تقویت می‌کند. زیرا آنها همیشه بزرگ‌ترین دارایی و داستان‌سرای سازمان هستند.

سازمان باید در شبکه‌های اجتماعی فعال باشد و بداند داوطلبان و کارکنان درموردش چه می گویند. این کار یک روند تکراری است.

برند کارفرمایی یک ارگانیسم زنده است که با سازمان رشد کرده و تغییر می‌کند. بنابراین عالی بودن آن از بدو شروع اهمیت کمی دارد. سازمان باید به‌مرور برند کارفرمایی‌اش را تقویت کند.

 

منبع: builtin.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.